مرورگر کروم با پشتیبانی از پردازنده M1 بیش از ۸۰ درصد سریع‌تر می‌شود

111.jpg

براساس گزارشات جدید آزمایشاتی که بر روی رایانه‌های مک انجام شده است، سیستم‌های مکی که به پردازنده M1 مجهز هستند 80 درصد سریع‌تر از گذشته مرورگر کروم اجرا می‌شود.

با تغییراتی که کمپانی اپل در نسل جدید سیستم‌های مک به وجود آورده و از پردازنده‌های اینتل به پردازنده اختصاصی M1 مهاجرت کرده، حالا تمامی توسعه‌دهندگان در حال بهینه کردن نرم‌افزارشان برای پشتیبانی از پردازنده‌ی M1 هستند، حتی شرکت‌هایی بسیار سریع دست به کار شدند و برنامه خود را ارائه داده‌اند. گوگل یکی از این شرکت‌هاست که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان یعنی گوگل کروم را برای این سیستم‌ها ارائه کرده است. شرکت گوگل در اوایل این هفته بود که از نسخه جدید مرورگر کروم برای پشتیبانی از پردازنده M1 رونمایی کرد. این نسخه حتی برای کاربرانی که رایانه‌های جدید مک از جمله مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی را خریداری کرده‌اند نیز منتشر شد. کمپانی گوگل ادعا می‌کند که سرعت این نسخه نسبت به قبل بسیار زیاد است و به طرز چشم‌گیری شما این اختلاف سرعت را درک خواهید کرد. این کمپانی پیشنهاد می‌کند که هرچه سریع‌تر این نرم‌افزار را بارگیری کنید. با این نسخه ارائه شده حالا وب‌سایت Ars Technica به‌صورت موشکافانه‌ای به بررسی این مرورگر پرداخته و از بنچمارک‌هایی از جمله Motion Mark 1.1 و Speedometer 2.0 و در نهایت JetStream2 برای سنجش عملکرد آن درشرایط مختلف استفاده کرده است.

apple-m1-mac-mini.webp
-

این آزمایشات بسیار دقیق بوده و براساس اطلاعات به دست آمده، نسخه‌ی بومی کروم در آزمون سنجش سرعت، در بنچمارک Speedometer 2.0 امتیاز 210 را بدست آورده است. این در حالی است که نسخه کروم استاندارد x86 امتیاز 116 به ثبت رسانده است. در آزمونی که بنچ‌مارک JetStream2 انجام داده که آزمایش دوم این مرورگر است امتیاز ثبت شده است که در نسخه استاندارد کروم ۹۱٫۳ بدست آمده است و در آخرین آزمایش که توسط بنچمارک Motion Mark 1.1 انجام شده است این مرورگر امتیاز بسیار خوب ۷۲۶٫۴ کسب کرده است، که در همین حال نسخه‌ی استاندارد آن امتیاز ۴۳۵٫۷ را کسب کرده است.

این آزمایشات بر روی نسخه بومی کروم انجام شده است که برای پردازنده‌های M1 اپل بین ۶۶ تا ۸۱ درصد بهبود سرعت شاهد بودیم و برای نسخه‌های دیگر کروم نیز این بهبود حاصل شده است، برای مثال با تست بر روی رایانه‌ی اچ ‌پی با پردازنده‌ی رایزن 4750U، این بهبود سرعت قابل لمس خواهد بود. البته این را نباید فراموش کنیم که در تمامی این تست‌ها مروگر اختصاصی اپل یعنی سافاری با اختلاف زیادی سریع‌ترین عملکرد را داشته و بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

apple-m1-mac-mini (1).webp
-

بنا بر گزارشات وب‌سایت Ars Technica، بهترین آزمایش Speedometer است که حالت استفاده واقعی از مرورگر را شبیه‌سازی می‌کند و با Jetstream 2 بهترین و بیشترین مزایای این دو نسخه مرورگر یافت می‌شود و بهترین برنامه‌های تحت وب‌ را شبیه‌سازی می‌کند در پایان نیز MotionMark 1.1 می تواند تمامی تکنیک‌های پیچیده انیمیشن گرافیکی را اندازه‌گیری و پیاده‌سازی کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .macrumors.

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر