کاهش استفاده فضای رم توسط مرورگر کروم با قابلیت جدید ویندوز 10

Untitled-1.jpg

گوگل تصمیم گرفته تا از قابلیت جدید ویندوز 10 با نام حافظه پایه قطعه‌ای، که در آپدیت آخر به این سیستم‌عامل اضافه شده، برای کم کردن اشغال حافظه رم توسط مرورگر گوگل کروم استفاده کند.

آخرین آپدیت ویندوز 10 که در ماه مه 2020 عرضه شد قابلیتی به نام حافظه پایه قطعه‌ای دارد. مایکروسافت با ارائه این قابلیت هدف خود را روی مدیریت حافظه رم گذاشته که در ابتدا فقط بعضی از نرم‌افزارهای سیستمی مانند Edge از این قابلیت استفاده می‌کردند و باعث بهبود عملکرد رم می‌شدند و حالا خبرهایی از بهبود مرورگر کروم در این زمینه انتشار پیدا کرده است.

اگر در رابطه با این قابلیت جدید مایکروسافت بخواهیم توضیح کوتاهی دهیم باید بگوییم که حافظه پایه قطعه‌ای، باعث مدرن‌تر شدن استفاده از حافظه رم خواهد شد یعنی سیستم شما بهینه‌تر از رم استفاده می‌کند. طبق آخرین ادعای مایکروسافت در رابطه با نرم‌افزارهای کرومیوم یا اج، با استفاده از این قابلیت 27 درصد بهبود عملکرد رم حاصل شده است.

مهندسان گوگل کروم ادعا کرده‌اند که می‌خواهند از این قابلیت در این مرورگر استفاده کنند تا در نسخه ویندوز 10 به جای حافظه پایه باقیمانده شاهد استفاده از حافظه پایه قطعه‌ای باشیم. مهندسان در ادامه گفته‌اند که آزمایش‌های متعددی بر روی مرورگر کروم انجام داده‌اند که نتایج بسیار مختلفی دریافت کرده‌اند و در مجموع شاهد عملکرد بسیار خوب در حافظه رم بوده‌اند.

دانلود-گوگل-کروم-اندروید-و-ویندوز-گویاتک.png
-

البته باید بگوییم که هنوز این قابلیت رونمایی نشده و گوگل کروم بهینه‌تر نشده است. مایکروسافت در این زمینه می‌گوید باید تا آپدیت بعدی صبر کرد تا بتوانیم Windows 10 Build 19041.0 SDK را بسازیم، اما همه ما می‌دانیم که به دلایل نامشخصی این پروژه متوقف شده و به گفته برخی افشاگران به دلیل ایراد‌های مختلف، ساخت این فایل SDK ممکن نیست. یکی از مهندسان گوگل کروم در رابطه با این بحث‌ها صحبت کرده و چنین گفته است:

ما برای ساخت این نسخه کروم مشکلی نداریم اما در کار با هشدار‌هایی (warnings) روبه‌رو می‌شویم که در هنگام تغییر درون ویندوز 10 نسخه 19041.0 SDK پروژه بلاک می‌شود، چرا که خود 19041.0 SDK نیز دارای مشکلات زیادی است و در هنگام اجرا بسته می‌شود.

-

با صحبت‌های مایکروسافت راجع به بهبود 27 درصدی حافظه رم قطعا کاربران زیادی از جمله ما را وسوسه کرده تا منتظر ارائه این نسخه باشیم.

اخبار مرتبط:

سرعت کروم را در کمتر از یک دقیقه افزایش دهید

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

شاهین

دوشنبه, 02 تیر 1399

کاش یه فکری هم به حال این مشکل با که system توی تسک منیجیر هست و disk رو روی 100 درصد نگه میداره هم بکنن

پاسخ

ثبت نظر