به نظر می‌رسد متا قصد دارد که در مقابل هدست اپل ویژن پرو، به عنوان یک نسخه «اندرویدی» خودنمایی کند

meta.jpg

با وجود اینکه هدست اپل ویژن پرو به عنوان یک رقیب قدرتمند برای هدست‌های متا شناخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد که این شرکت از عرضه این محصول خوشحال و راضی است.

گزارش وال‌استریت ژورنال حاکی از این است که متا امیدوار است که هدست اپل ویژن پرو توانایی جلب توجه بازار را داشته باشد و محصولات خود را به عنوان نسخه "اندرویدی" دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجاز معرفی کند.

مدیران متا از جمله "مارک زاکربرگ" خوشحالی خود را نسبت به عرضه هدست ویژن پرو به ابراز می‌نمایند و باور دارند که ورود اپل به بازار هدست‌ها به عنوان تأییدی بر حضور موفق آن‌ها خواهد بود و مصرف‌کنندگان را به سمت محصولات متا جلب خواهد کرد.

اعتقاد کارمندان متا این است که محصولات کوئست و اکوسیستم نرم‌افزاری آن می‌تواند جایگزین اصلی محصولات اپل در این بازار شود. به عبارت دیگر، متا امیدوار است که نقش مشابهی که اندروید در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد، در بازار هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجاز ایفا نماید.

mark-zuckerberg-project-cam

نبردی که مدیران متا و منابع آگاه بازار انتظار دارند، به تمرکز بر تولید نرم‌افزارهایی خواهد بود که نقش اساسی در جلب توجه کاربران داشته باشند. هر چند هدست ویژن پرو هنوز به بازار عرضه نشده است، اما به نظر می‌رسد تأثیر آن بر تصمیمات مدیران متا قابل مشاهده است.

این شرکت اکنون تمرکز خود را به‌طور فزاینده بر روی توسعه محصولات واقعیت ترکیبی افزایش داده و این امکان را به کاربران می‌دهد تا تصاویر مجازی را در محیط‌های دنیای واقعی پخش کنند، در حالی که در گذشته بیشتر تمرکز به متاورس داشته است که به کاربران امکان ورود به فضای واقعیت مجازی را می‌داد.

در طرف دیگر، مدیران اپل پیش‌تر نشان داده بودند که علاقه‌ای به مفهوم متاورس ندارند. به عنوان مثال، "گرگ جازویاک"، معاون بازاریابی جهانی اپل، اعلام کرده بود که او هرگز از اصطلاح متاورس استفاده نخواهد کرد و همچنین، "تیم کوک"، مدیرعامل این شرکت نیز این سوال را مطرح کرده بود که آیا کاربران عادی واقعاً می‌دانند مفهوم متاورس چیست یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر