AMD با همکاری مایکروسافت در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی بهره‌مند است.

microsoft.jpg

بنابر اطلاعات جدید، مایکروسافت در حال برقراری همکاری با AMD است تا به این شرکت سازنده تراشه در گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی یاری رساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت در نظر دارد با ارائه منابع مهندسی، در حوزه گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی به AMD کمک کند. این همکاری میان مایکروسافت و AMD در حالی اعلام شده است که انویدیا به‌عنوان رقیب بزرگ این دو شرکت، تقریباً 80 درصد از سهم بازار پردازنده‌های هوش مصنوعی را در دست دارد.

گسترش تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی مایکروسافت

AMD-1024x707.jpg.webp
-

منابع بلومبرگ نیز ادعا کرده‌اند که AMD به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا بتواند تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود را گسترش دهد که اکنون با نام مستعار آتنا شناخته می‌شود. گفته می‌شود که صدها کارمند بخش تراشه مایکروسافت در حال کار بر روی این پروژه هستند و ظاهراً شرکت فناوری حدود 2 میلیارد دلار هزینه کرده است.

اما ورج در گزارش خود می‌گوید که فرانک شاو، سخنگوی مایکروسافت، ارتباط AMD با آتنا را رد کرده است.

محبوبیت سرویس‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT باعث شده تا تقاضا برای پردازنده‌های این حوزه افزایش یابد. سهم بازار عظیم انویدیا در بخش پردازنده‌های گرافیکی (GPU) موجب شده است تا این شرکت در حوزه هوش مصنوعی نیز تسلط داشته باشد. در حال حاضر، هیچ جایگزین مناسبی برای سازنده پردازنده‌های گرافیکی وجود ندارد و این موضوع برای شرکت‌هایی مانند مایکروسافت که برای سرویس‌های هوش مصنوعی خود باید به پردازنده‌های با ارزش بالای انویدیا تکیه کنند، مشکل‌ساز است.

AI-CHip.jpg.webp
-

در چند سال اخیر، پلتفرم CUDA انویدیا باعث توسعه بیشتر هوش مصنوعی گردیده است. با این حال، گرچه AMD در بازار سخت‌افزار بازی به‌عنوان رقیب اصلی انویدیا شناخته می‌شود، اما همچنان جایگزین مناسبی برای اکوسیستم CUDA در دسترس نیست.

اکنون که صنعت هوش مصنوعی رو به رشد است، به‌نظر می‌رسد که AMD نیز در پی قرار گرفتن خود در موقعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر