استفاده شرکت‌های ژاپنی از هوش مصنوعی زیاد نیست

apple dfre

طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط Nikkei Research برای رویترز، نزدیک به یک چهارم شرکت‌های ژاپنی در حال حاضر از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده می‌کنند، اما بیش از 40 درصد از این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری نوین ندارند.

آمار استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌های ژاپنی

در این نظرسنجی که از 506 شرکت صورت گرفته، حدود 250 شرکت به‌صورت ناشناس به سوالات پاسخ دادند. از میان این پاسخ‌دهندگان، تقریباً 24 درصد بیان کردند که هم‌اکنون از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و 35 درصد دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری این فناوری هستند. این در حالی است که 41 درصد باقی‌مانده اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی ندارند، که این نشان‌دهنده پذیرش متنوع این فناوری در شرکت‌های ژاپنی است.

در پاسخ به سوالی درمورد اهداف استفاده از هوش مصنوعی که به شرکت‌ها امکان انتخاب چند گزینه را می‌داد، 60 درصد شرکت‌ها گفتند که از این فناوری برای حل مشکل کمبود نیروی کار استفاده می‌کنند. همچنین 53 درصد به کاهش هزینه‌های نیروی کار اشاره کردند و 36 درصد از هوش مصنوعی برای تسریع در تحقیق و توسعه بهره می‌برند.

what-is-artificial-intelligence-ai
-

از طرفی، برخی از موانع عدم استفاده از هوش مصنوعی نیز مطرح شد. یکی از مدیران به اضطراب کارکنان نسبت به کاهش احتمالی تعداد آن‌ها اشاره کرده است. دیگر موانع شامل کمبود تخصص فنی، هزینه‌های بالای پیاده‌سازی و نگرانی‌های مربوط به قابلیت اطمینان این فناوری است.

حملات سایبری و تاثیر آن‌ها بر شرکت‌ها

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 15 درصد از شرکت‌ها در سال گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند یا شرکای تجاری 9 درصد آن‌ها با این مشکل مواجه شده‌اند. به علاوه، 23 درصد از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که تجارت آن‌ها به‌طور موقت متوقف شده و 4 درصد نیز با نشت اطلاعات خود مواجه شده‌اند.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر