شبکههای اجتماعی این روزها به جز جدایی ناپذیر زندگی همهی ما تبدیل شدهاند. اما آیا میدانید که کدام شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی جذابترند؟ کسب و کارها به سراغ کدام شبکههای اجتماعی رفتهاند؟
شبکههای اجتماعی این روزها علاوه بر ایفا کردن نقش سرگرمی و فراهم کردن راهی ساده برای ارتباط بین افراد، به فضایی تبدیل شدهاند که کسب و کارهای مختلف از آن کسب درآمد کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در کشور خودمان کدام شبکههای اجتماعی محبوبیت بیشتری دارند؟ کدام یک محتوای بیشتری را تولید کرده و در اختیار کاربران قرار میدهند؟ کسب و کارها در کدام شبکه اجتماعی حضوری فعالتر دارند و... . نوین هاب، پلتفرم مدیریت شبکههای اجتماعی ایرانی، حالا امروز آماری درباره رفتار کاربران و شبکههای اجتماعی مختلف داخلی و خارجی را منتشر کرده است که در ادامه نیم نگاهی به آنها میاندازیم. با فیسیت همراه باشید.
تعداد کاربران ایرانی فعال در شبکههای اجتماعی
بنا به آماری که نوین هاب منتشر کرده است، واتساپ با 47700000 کاربر و تلگرام با 47250000 کاربر و سپس اینستاگرام با 44000000 کاربر، بیشترین تعداد کاربران فعال ایرانی را دارند.
در رتبههای بعدی سروش پلاس، لینکدین، فیسبوک و توییتر به خود اختصاص دادهاند. البته تعداد کاربران این شبکههای اجتماعی از 3 میلیون نفر تجاوز کرده است و تفاوت فاحشی با واتساپ، تلگرام و اینستاگرام دارند. با این حال حضور شبکه اجتماعی ایرانی سروش پلاس، در بین شبکههای اجتماعی پرطرفدار در کشور، نکتهی مثبتی است.
تعداد پستهای منتشر شده در شبکههای اجتماعی
شاید جالب باشد که بدانید کدام شبکه اجتماعی بیشترین محتوا را انتشار میدهد. اینستاگرام در این بخش و با سهم 53.32 درصدی، رتبه اول را بدست آورده است. جایگاه بعدی با 26.45 درصد سهم محتوا به تلگرام تعلق گرفته است. فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست، بله، تامبلر، آپارات، یوتیوب و گپ هم به ترتیب بیشترین فضاها برای انتشار پستها و محتوای کاربران بودهاند که نمودار کامل آن را در ادامه میبینید.
کسب و کارها را کجا پیدا کنیم؟
با رشد شبکههای اجتماعی، کسب و کارها هم به خوبی خود را با شرایط وفق داده و در این شبکههای اجتماعی حضور یافتهاند. در این بین اینستاگرام برای کسب و کارها از همهی شبکههای اجتماعی محبوبتر بوده است و 58.28 درصد از سهم این حوزه را این شبکه اجتماعی به خود اختصاص داده است. تلگرام با سهم 11.42 درصدی، فیسبوک و لینکدین هم با سهمهای 9.53 و 6.47 درصدی در رتبههای بعدی قرار دارند. توییتر، آپارات، پینترست، یوتیوب، بله، تامبلر و گپ هم به ترتیب در جایگاههای بعدی قرار دارند اما سهم همهی این شبکههای اجتماعی زیر 5 درصد است.
ضمنا باید بگوییم که تا قبل از فیلترینگ تلگرام، این پیام رسان در بین کاربران و کسب و کارهای به شدت محبوب بود اما حالا کسب و کارها به سراغ اینستاگرام رفتهاند.
کدام محتوا پرطرفدارتر است؟
¬عکس، استوری، تصاویر آلبومی، ویدیو، کپشن و فایل، به ترتیب محتواهایی هستند که در انواع شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شدهاند. اگر آلبوم و تصاویر را یک دسته به حساب بیاوریم، بیش از 65 درصد از سهم محتوای به اشتراک گذاشته شده به این حوزه برمیگردد.
هشتگهای پرطرفدار
در شبکههای اجتماعی مختلف، پستهای ایرانی بیش از هر چیزی با 5 هشتگ #تهران، #هنر، #معماری، #ایران، #لاکچری مزین شده بودند. پرطرفدارترین لوکیشنهای ارسال پشت هم به ترتیب تهران، پاسداران، شیراز، اصفهان و ایران بوده است.
شما به کدام شبکهی اجتماعی علاقهی بیشتری دارید؟ از چه شبکه اجتماعی برای چه منظوری استفاده میکنید؟ به نظر شما کاستیهای شبکههای اجتماعی داخلی در این حوزه چیست؟
اخبار مرتبط:
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
ثبت نظر