پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ بازی‌های ویدیویی کدام است؟

پلی استیشن 2

سال‌هاست که صنعت گیم در جریان است و طرفداران زیادی دارد و حالا منتظر رونمایی از PS5 و Xbox series X هستیم اما جالب است بدانید که PS2 پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ گیمینگ بوده است.

صنعت گیم و بازی‌های ویدیویی سال‌هایِ سال است که طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است و حالا در سال 2020 همه عاشقان گیم منتظر رونمایی از دو کنسول بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هستیم. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تا به امروز چه تعداد کنسول بازی در سراسر دنیا به فروش رفته است؟ کدام کنسول بازی بیشترین فروش را داشته است؟ با فیسیت همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

درواقع طبق آخرین آمار باید بگوییم که تا ماه مارس سال 2020 حدود 1.56 میلیارد کنسول بازی در سراسر دنیا به فروش رفته است. جالب اینجاست که اگرچه در طی سال‌های اخیر شاهد عرضه کنسول‌های بازی زیادی بوده‌ایم اما کنسول بازی پلی استیشن 2 سونی عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی را دارد و این باور نکردنی است.

در نمودار زیر تعداد فروش همه کنسول‌های بازی از ابتدا تا کنون را می‌بینیم که همانطور که گفتیم، پلی استیشن 2 با فروش 157.68 میلیون دستگاه، در جایگاه اول قرار دارد. نینتندو با کنسول بازی Nintendo DS هم با اختلاف بسیار کم و با فروش 154.9 میلیون دستگاه، عنوان دومین کنسول بازی پرفروش در سراسر دنیا را به دست آورده است.فاصله کنسول‌های بعدی اما با این دو کنسول بازی زیاد است و در رتبه سوم شاهد Game Boy با فروش 118.69 میلیونی هستیم.

فروش کنسول‌های بازی
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی صنعت بازی‌های ویدیویی و گیم -

پلی استیشن 4 اما به سرعت در حال به دست آوردن رتبه سوم است و فاصله زیادی با Game Boy ندارد. با این وجود از آنجایی که تا پایان امسال و یا شاید کمی دیرتر، شاهد معرفی پلی استیشن 5 خواهیم بود، مشخص نیست که روند فروش PS4 همچنان به سرعت رو به افزایش باشد یا خیر.

در رتبه هفتم و با کنسول بازی Xbox 360، مایکروسافت اما تازه به میدان رقابت وارد می‌شود.

با همه این احوال پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ به ترتیب تا به این لحظه در این جدول رتبه بندی، رتبه‌های چهارم، سیزدهم و پانزدهم را کسب کرده‌اند. حالا امسال باید منتظر رونمایی از دو کنسول بازی ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 باشیم تا ببینیم که در این رتبه بندی تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر. به نظر شما بهترین کنسول بازی کدام است؟

اخبار مرتبط:

وان پلاس 8 و 8 پرو؛ اولین گوشی‌های اجراکننده فورتنایت با رفرش ریت 90 هرتزی موش و گربه بازی سونی و مایکروسافت در تعیین قیمت PS5 و Xbox series X

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: dualshockers


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر