گوشی مرموز سامسونگ با تراشه‌ای ناشناخته در گیک‌بنچ رؤیت شد

gfjhjg.jpg

یک موبایل سامسونگ در بنچمارک گیک‌بنچ حضور یافته، هنوز اطلاعاتی درباره نام گوشی یا تراشه مورد استفاده‌اش در دست نیست. ولی انتظار می‌رود که با تراشه اگزینوس 2300 مواجه شویم.

این تلفن هوشمند ناشناخته سامسونگ توانسته در بخش یادگیری ماشینی بنچمارک گیک‌بنچ به امتیاز 456 برسد. صفحه بنچمارک برخی جزییاتی مانند شماره مدل و تعدادی از مشخصات دستگاه، ازجمله مشخصات تراشه را آشکار ساخته است.

تلفن هوشمند مرموز سامسونگ با تراشه 9 هسته‌ای آخرین‌بار که اطلاعاتی درباره اگزینوس 2300 منتشر شده بود، به 9 هسته پردازشی آن اشاره شده بود. حالا تراشه مورد استفاده در تلفن هوشمند جدید سامسونگ نیز از 9 هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که با همین چیپ مواجه هستیم.

تلفن هوشمند سامسونگ با شماره مدل SM-919O از یک تراشه با سه خوشه و پیکربندی 4+4+1 استفاده می‌کند. در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها به استفاده از یک هسته Cortex-X3 با سرعت 3.09 گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A715 با سرعت 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با سرعت 2.1 گیگاهرتز اشاره کرده بودند، فرکانس هسته‌ها در بنچمارک اخیر متفاوت است.

samsung-myst.jpg.webp
-

اگرچه در اولین برخورد با این مطلب ممکن است فکر کنید به دلیل تفاوت در فرکانس‌ها با یک تراشه متفاوت روبرو هستیم، ولی کاهش فرکانس در مدل‌های اولیه عادی است. بنابراین اگر فرکانس هسته تکی قدرتمند تراشه آتی سامسونگ در بنچمارک اخیر 2.60 گیگاهرتز مشخص شده است، این به معنای این نیست که فرکانس نهایی این تراشه باشد.

جزئیات دیگری که در بنچمارک گیک‌بنچ برای تلفن هوشمند سامسونگ آتی ذکر شده، شامل 8 گیگابایت حافظه رم و سیستم‌عامل اندروید 13 است. بر اساس شایعات، GPU تراشه آتی کره‌ای‌ها بر مبنای معماری گرافیکی RDNA2 از AMD خواهد بود.

در نهایت انتظار می‌رود که تراشه اگزینوس 2300 در گلکسی S23 FE به کار رود و در سری گلکسی S24 حضوری نداشته باشد. براساس شایعات، سری گلکسی S24 در برخی بازارها با تراشه اگزینوس 2400 عرضه خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PHONEARENA

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر