سری جدید کارت گرافیک‌های RX 6000 در روز 13 اسفند معرفی می‌شوند

amd-radeon-rx-6800-xt.jpg

کمپانی AMD در روز 13 اسفند ماه از سری جدید کارت گرافیک‌های RX 6000 خود که رقیبی برای RTX 3060 هستند، رونمایی خواهد کرد.

کمپانی AMD دومین کمپانی بزرگ تولید کننده‌ی کارت گرافیک مخصوص به دسکتاپ در سراسر دنیاست و درواقع پس از انویدیا قرار دارد. این کمپانی اما در سال‌های اخیر پیشرفت بی‌نظیری کرده است و مخصوصاً در بخش پردازنده، توانسته است چشم همه را به خود بدوزد. همین اتفاق در حوزه‌ی کارت گرافیک هم در حال رخ دادن است. درواقع کمپانی AMD سیاست خود را تولید بهترین و قدرتمندترین محصولات، با قیمتی بسیار مناسب قرار داده است.

سال گذشته شاهد معرفی تعدادی کارت گرافیک سری RX 6000 از سمت این کمپانی بودیم که کارت گرافیک‌های RDNA2 بودند. این کارت گرافیک‌ها شامل کارت گرافیک‌های رادئون RX 6900 XT، RX 6800 XT و RX 6800 بود. حالا اما گفته می‌شود که AMD قصد دارد تا در تاریخ 13 اسفند و به عنوان سومین بخش از رویداد Where Gaming Begins، مدل‌های بیشتری از این کارت گرافیک را رونمایی کند.

جالب است اشاره کنیم که در تصویر منتشر شده از این کارت گرافیک، شاهد کارت گرافیکی هستیم که از دو فن خنک کننده بهره می‌برد و نشان از عرضه‌ی یک کارت گرافیک میان‌رده دارد زیرا کارت گرافیک‌های قدرتمند و بالارده، از سه فن بهره می‌برند. از این رو احتمال می‌دهیم که با کارت گرافیک RX 6700 مواجه باشیم و البته حدس می‌زنیم که یک مدل TX از این کارت گرافیک هم عرضه شود که قدرتمندتر از مدل پایه باشد.

درواقع به نظر می‌رسد که با کارت گرافیکی مواجه باشیم که رقیب RTX 3060 انویدیا باشد، پردازنده‌ی گرافیکی که 330 دلار قیمت دارد. به هر ترتیب برگ برنده‌ی AMD در این میان، می‌تواند قیمت آن باشد تا بتواند بازار را از چنگ انویدیا بیرون بیاورد. خوشبختانه تنها 3 روز تا معرفی این کارت گرافیک باقی مانده است تا از مشخصات و قیمت این کارت گرافیک مطلع شویم.

RX 6000.jpg
-

اخبار مرتبط:

کارت های گرافیک AMD RX 6000 معرفی شدند؛ قدرتمندانِ اقتصادی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بهزاد

دوشنبه, 11 اسفند 1399

سلام . اون کلمه Radeon تلفظ درستش رِیدیان هستش... رادئون و رادون واینا غلط هستن.
/'Reydian'/
تشکر

پاسخ

ثبت نظر