گوگل میت با قابلیت ضبط و رونویسی خودکار، جلسات شما را متحول می‌کند

fgtjufgtjjbk

پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس آنلاین سال‌هاست که برای برگزاری جلسات مجازی و مکالمات از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این حال، با شروع پاندمی COVID-19 در سال 2020 بود که این ابزارها به طور چشمگیری رواج یافتند. در ابتدا تصور می‌شد که پس از پایان همه‌گیری، استفاده از این پلتفرم‌ها کاهش یابد؛ اما خلاف این پیش‌بینی اتفاق افتاد و محبوبیت پلتفرم‌هایی مانند زوم، گوگل میت و مایکروسافت تیمز همچنان رو به افزایش است. این پلتفرم‌ها به‌طور مداوم با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی می‌شوند. یکی از این پلتفرم‌ها، گوگل میت، به زودی میزبان چند قابلیت جدید خواهد بود.

طی ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر اضافه شدن دو قابلیت کلیدی به گوگل میت منتشر شد؛ یکی از این ویژگی‌ها امکان ارسال پیام‌های ویدیویی را فراهم می‌کند و دیگری طراحی صفحه تماس را به‌روزرسانی می‌کند. اما این پایان ماجرا نیست؛ بر اساس اعلام رسمی گوگل، این پلتفرم به زودی سه قابلیت جدید دیگر نیز دریافت خواهد کرد. از جمله ویژگی‌هایی که گوگل میت اضافه خواهد کرد، امکان ضبط جلسات و مدیریت آن‌ها به شکلی آسان‌تر است.

برای تسهیل این فرایند، گوگل میت قابلیت‌های زیر را معرفی می‌کند:

- رونویسی خودکار: با فعال‌سازی این ویژگی، تمامی مکالمات جلسه به‌صورت خودکار رونویسی می‌شود و به کاربران امکان دسترسی به متن جلسات را می‌دهد.

- ضبط خودکار: با فعال‌شدن این قابلیت، جلسات به‌طور خودکار ضبط می‌شوند تا بعداً مورد بازبینی قرار گیرند.

 

transcribe-google-meet-recording-banner(1)
-

- یادداشت‌برداری خودکار: این قابلیت به‌طور خودکار نکات مهم جلسات را خلاصه می‌کند و کاربران می‌توانند مرور کلی از بحث‌ها داشته باشند.

گوگل یادآور شده است که استفاده از قابلیت‌های رونویسی و ضبط خودکار، تنها با رضایت همه اعضای جلسه امکان‌پذیر است و در غیر این صورت ممکن است نقض قوانین باشد.

انتظار می‌رود که این ویژگی‌ها طی سه روز آینده برای تمامی کاربران فعال شوند. لازم به ذکر است که برای استفاده از قابلیت یادداشت‌برداری خودکار، نیاز به اشتراک Gemini Business، Enterprise، Education Premium یا افزونه AI Meetings & Messages است.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: workspaceupdates.googleblog.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر