استفاده از هوش مصنوعی در زمینه نظامی دیگر محدودیتی ندارد

chatgpt.jpg

اخیراً در سیاست‌های استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI تغییراتی اعمال شده است که به کاربران اجازه استفاده از این فناوری‌ها در کاربردهای نظامی را می‌دهد. در گذشته، این شرکت به‌طور صریح استفاده از محصولات خود در زمینه نظامی را ممنوع اعلام کرده بود، اما اکنون چنین محدودیتی وجود ندارد.

وب‌سایت Intercept به‌عنوان منبع اولیه‌ای این تغییرات را دریافت کرده و اعمال شده را در تاریخ 10 ژانویه گزارش کرده است. OpenAI اخیراً اطلاعاتی درباره راه‌اندازی فروشگاه GPTها منتشر کرده است، اما احتمالاً این تغییرات با این محصول جدید مرتبط نیستند.

این تغییر در شرایط سرویس‌دهی توسط شرکت‌های فناوری هر روزه نیست، اما تغییرات اعمال‌شده توسط سازنده ChatGPT به‌عنوان یک تحول مهم مورد توجه قرار می‌گیرد.

before-openai-military

به‌نظر می‌رسد OpenAI به‌طور کلی متن مربوط به سیاست استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی خود را بازنویسی کرده است تا بیشتر قابل‌فهم باشد. اما حذف فهرست کاربردهای غیرمجاز در واقعیت موضوعی عجیب است.

پس از این تغییرات، OpenAI همچنان از کاربران خود می‌خواهد که از این ابزارها به‌گونه‌ای استفاده نکنند که به خود یا دیگران آسیب برسانند. با این‌حال، باید دید که آیا این تغییرات به ورود این شرکت به حوزه‌های نظامی منجر می‌شود یا خیر. به‌عبارت دیگر، این تغییر ممکن است نشانه ورود OpenAI به زمینه‌های مرتبط با امور نظامی باشد.

openAI-pattern

در سال‌های اخیر، قراردادهای بسیاری بین شرکت‌های فناوری و سازمان‌های نظامی و دفاعی به وجود آمده است. حالا با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر ChatGPT در حوزه هوش مصنوعی و فناوری، باید دید که آیا این ابزار و فناوری‌های زیربنایی آن به حوزه‌های نظامی وارد می‌شوند یا خیر.

گزارشی از نیویورک تایمز نیز تاکید داشته که ایالات متحده و چین قصد دارند تا به ابزارهای هوش مصنوعی اختیار تصمیم‌گیری در موضوع کشتار انسانی را بدهند. انتشار چنین گزارشی موجب نگرانی‌ها در عموم مردم شده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theintercept.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر