مدیرعامل OpenAI: به‌خاطر ساختار عجیب شرکت، برنامه‌ای برای عرضه عمومی سهام نداریم

بلتلنعتنمهمک.JPG

مدیرعامل OpenAI، شرکت سازنده چت‌بات محبوب ChatGPT که تحت حمایت مالی مایکروسافت قرار دارد، اعلام کرده است که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه عمومی سهام ندارد و در آینده نزدیک به یک شرکت عمومی تبدیل نخواهد شد.

سم آلتمن، در یک کنفرانس در ابوظبی، اظهار داشته است که او نمی‌خواهد با عمومی‌سازی شرکت، به خاطر تصمیماتش از سوی سرمایه‌گذاران مورد انتقاد قرار گیرد. او افزوده است:

«زمانی که ما یک هوش هوشمند بی‌نظیر توسعه می‌دهیم، احتمالاً تصمیماتی می‌گیریم که بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن‌ها تعجب می‌کنند. من نمی‌خواهم بازار، وال استریت و موارد مشابه از من شکایت کنند؛ بنابراین علاقه‌ای به عمومی‌سازی شرکت ندارم.»

سم آلتمن توضیح داده است که OpenAI یک ساختار عجیب و منحصربفرد برای سودآوری دارد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی یا ناسودبَر شروع به کار کرد، اما بعداً به یک ساختار هیبریدی با سقف سود روی آورد تا بتواند سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند، با این حال همچنان به فعالیت‌های غیرانتفاعی خود وفادار است و تلاش می‌کند تا درآمدی را از این فعالیت‌ها به دست آورد.

Sam-Altman-1-1024x576.jpg.webp
-

شرکت OpenAI، که الان ماسک یکی از بنیانگذاران آن است، چند هفته قبل 10 میلیارد دلار سرمایه از مایکروسافت جذب کرده و اکنون ارزشی برابر با 30 میلیارد دلار دارد. با این سرمایه‌گذاری، مایکروسافت در محصولات مختلف خود از مدل زبانی این شرکت، به عنوان مثال GPT، استفاده می‌کند؛ از موتور جستجوی بینگ تا برنامه‌های آفیس.

سازنده ChatGPT که چند هفته پیش اشاره کرده بود که به دلیل محدودیت‌های سخت قانونی، ممکن است از بازار اروپا خارج شود، بعداً از این تصمیم عقب نشینی کرد. در همین راستا، سم آلتمن اظهار داشته است که اروپا را تهدید نکرده است:

«ما اروپا را به خروج تهدید نکرده‌ایم. امیدواریم که بتوانیم با قوانین پیروی کنیم. هنوز نیازمند شفافیت بیشتری درباره قوانین هوش مصنوعی اروپا هستیم، اما بسیار هیجان‌زده از فعالیت در اروپا هستیم.»

با اینکه بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی آن را به عنوان تهدیدی برای شغل‌ها می‌دانند، سم آلتمن می‌گوید که شغل‌ها در آینده بسیار متفاوت از شغل‌های امروز خواهند بود و همچنین هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر