اوپو در حال تعطیل کردن بخش طراحی پردازنده اختصاصی خود است

hjkhujk.jpg

اوپو، یکی از بزرگان صنعت تلفن‌های هوشمند در چین، قصد دارد تا بخش طراحی چیپ خود را کمتر از دو سال پس از رونمایی از اولین چیپ اختصاصی‌اش تعطیل کند. این شرکت در اواخر سال 2021 با ارائه چیپ تصویربرداری NPU MariSilicon X وارد عرصه تولید چیپ‌های اختصاصی شد و این چیپ در تلفن‌های سری Find X5 و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود. اکنون بخش طراحی چیپ‌های این شرکت در حال بسته شدن است.

اوپو با انتشار یک اعلامیه رسمی تصمیم به تعطیلی واحد ZEKU را تأیید کرده است؛ واحدی که مسئولیت طراحی چیپ‌های اختصاصی این شرکت چینی را بر عهده داشت.

تعطیلی بخش طراحی چیپ اوپو

اوپو در یک بیانیه اعلام کرده است که به دلیل بی‌ثباتی اقتصاد جهانی و بازار تلفن‌های هوشمند، تصمیم به این اقدام گرفته است:

«در پی عدم قطعیت اقتصاد جهانی و همچنین صنعت تلفن‌های هوشمند، اوپو تصمیم‌های سختی درباره برنامه‌های توسعه بلندمدت خود گرفته است. در این بین، تصمیم بر این شده که فعالیت‌های واحد ZEKU را متوقف کنیم.»

oppo-custom-chip-192871.1200x675-1024x576.jpg
-

چند ساعت پیش از انتشار اعلامیه اوپو، گزارش‌هایی اشاره به بسته شدن بخش طراحی چیپ این شرکت داشتند. اوپو می‌گوید که تعطیلی این بخش هیچ تأثیری بر روی دستگاه‌هایی که با چیپ MariSilicon X مجهز هستند نخواهد گذاشت. این نکته می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که در آینده نیز محصولاتی با استفاده از این چیپ عرضه خواهند شد و ما فقط نیازی به انتظار برای نسل‌های جدید آن نداریم.

اوپو برای سری تلفن‌های Find و Reno خود بسیار به چیپ MariSilicon X وابسته بود. این چیپ، یک ترکیب از عکاسی و هوش مصنوعی بود که در کاهش نویز و بهبود کیفیت تصاویر و فیلم‌هایی که در نور پایین محیط گرفته شده بود، عملکرد خوبی داشت.

با این حال، اوپو تصمیم به خروج از این عرصه گرفته است، در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تلفن‌های هوشمند، از قبیل گوگل، vivo و Xiaomi از چیپ‌های تصویربرداری خاص خود در محصولات خود استفاده می‌کنند تا آن‌ها را از دستگاه‌های دیگر متمایز کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ANDROIDAUTHORITY

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر