آیفون 11 حتی 6 ماه بعد از افتادن در دریاچه، کار می‌کند

آیفون 11 ضد آب.jpg

آیفون 11 فردی در درون دریاچه‌ای عمیق افتاده بود اما حالا پس از گذشت 6 ماه، یک زوج غواص آن را پیدا کرده‌اند و آیفون 11 تقریباً بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

خود من از آن دسته افرادی هستم که به تبلیغاتی که برای گجت‌های هوشمند می‌شود، عملا اعتقادی ندارم. به عنوان نمونه اگرچه استانداردهای IP67 و IP68 و... که مقاومت گجت نسبت به آب را نشان می‌دهد، یکی از فاکتورهایی است که حین خرید کالا به آن توجه می‌کنم اما نهایتاً حین مراقب از کالا چنان برخورد می‌کنم که گویی این ویژگی را ندارد. حالا اما به نظر می‌رسد که باید به این قابلیت‌ها بیشتر اعتماد کرد.

ماجرا به آیفون 11 پیدا شده در کف یک دریاچه در بریتیش کلمبیا برمی‌گردد که حدوداً مدت 6 ماه از افتادن آن در دریاچه می‌گذشته اما بعد از پیدا شدن، تقریباً بدون هیچ مشکلی کار می‌کرده است. این آیفون را یک زوج غواص که علاقه‌شان غواصی در اعماق دریاچه‌ها برای یافتن اشیای گم شده است، پیدا کرده‌اند.

کلایتون و هدر هلکنبرگ، بعد از پیدا کردن آیفون 11، آن را به خانه بردند و پس از خارج کردن سیم کارت و گذاشتن آن روی یک گوشی دیگر، با صاحب آن تماس گرفتند. آن‌ها متوجه شدند که آیفون 11 متعلق به فردی به نام فاطمه قدسی است که 6 ماه پیش و در اثر از دست دادن تعادل، آیفونش به درون دریاچه‌ افتاده (دریاچه‌ای که عمق تقریبا زیادی دارد) است. جالب اینجاست که پس از گذشت 6 ماه، آیفون 11 او تقریباً بدون هیچ مشکلی کار می‌کند و تنها ایرادی که برای آن پیش آمده است، خراب شدن میکروفون بوده است.

این زوج همزمان با آیفون 11، یک گوشی تاشو را هم پیدا کرده بودند که این گوشی به شدت آسیب دیده بوده است. همچنین جالب است اشاره کنیم که این زوج تنها در سال گذشته بیش از 100 عینک آفتابی، 26 گوشی موبایل و 2 دوربین را از طریق غواصی یافته‌اند اما هیچ هزینه‌ای را از صاحبان آن‌ها دریافت نکرده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر