مشخصات فنی کنسول PS5 Pro اعلام شد

ps5.jpg

بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گفته می‌شود که کنسول "پلی‌استیشن 5 پرو" (PlayStation 5 Pro) از فناوری "ردیابی پرتو نور" (Ray-Tracing) و بهبودهای عملکردی دیگر بهره خواهد برد. با این حال، به نظر می‌رسد که پردازنده گرافیکی این کنسول از معماری‌های جدید شرکت AMD پشتیبانی نخواهد کرد.

چند روز پیش، حساب توییتری RedGamingTech اطلاعات جدیدی از مشخصات فنی کنسول PS5 Pro منتشر کرد. این کنسول از پردازنده هشت هسته‌ای Zen 2 با فرکانس 4 گیگاهرتز، 60 واحد پردازشگر گرافیکی سفارش RDNA3 با سرعت 2500 الی 2800 مگاهرتز، 16 گیگابایت حافظه رم GDDR6 با سرعت 18000 مگاهرتز و احتمالا دو برابر عملکرد Tempest Engine و دو موتور سایه‌زن استفاده خواهد کرد.

Annotation-2023-10-17-082134.jpg.webp

منتظر تایید رسمی مشخصات فنی PS5 Pro از سونی باید بمانیم. سرعت‌های ساعتی کنسول هنوز مشخص نشده و تا زمان راه‌اندازی رسمی، این اطلاعات قفل شده باقی خواهند ماند. در حال حاضر، سونی در حال آزمایش چندین مدل کنسول است. اگرچه این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد که پردازنده PS5 Pro بر اساس معماری Zen 2 - همان مدل پایه - ساخته می‌شود. قبلاً افشاگر مشهور Kepler نیز به این دسته اطلاعات فنی اشاره کرده بود.

هرچند به تایید رسمی سونی نیاز داریم، اما تا زمان معرفی رسمی کنسول PS5 Pro، باید منتظر باشیم. همچنین، شرکت سونی در ماه جاری مدل جدیدی به نام "PS5 Slim" را معرفی کرده است، که اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به مدل اصلی دارد و از حافظه ذخیره‌سازی بالا و دیسک درایو جداپذیر پشتیبانی می‌کند. کنسول PS5 Slim قرار است در ماه نوامبر امسال به بازار عرضه شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر