رد هت در پی بازگشت جنجالی ریچارد استالمن از بنیاد نرم‌افزارهای آزاد کناره‌گیری کرد

Untitled-1.jpg

پدر پروژه گنو با نام ریچارد استالمن، که در اجرا و پیاده سازی سیستم‌عامل گنو/لینوکس نقش اصلی را داشت، دو سالی است که به خاطر اظهار نظری در رابطه با پرونده «جفری اپستین» از «بنیاد نرم‌افزارهای آزاد» از تمامی کارهای خود کنار گذاشته شد و محروم شد. اما دوباره در هفته گذشته به هیئت مدیره این بنیاد بازگشت.

شرکت رد هت حالا اعلام کرده که به دلیل این تصمیم می‌خواهد حمایت‌های خود را از بنیاد نرم‌افزارهای آزاد FSF متوقف کند. این شرکت که سازنده سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux است، بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است که با شنیدن شنیدن خبر بازگشت ریچارد استالمن به هیئت مدیره «بنیاد نرم‌افزارهای آزاد» احساس تاسف می‌کند. در نتیجه، ما فورا تمام حمایت‌های مالی خود را از بنیاد و همه رویدادهای آن قطع می‌کنیم.»

بعد از انتشار این خبر، بنیاد نرم‌افزارهای آزاد در بیانیه‌ای از شفافیت در فرآیند انتخاب اعضای هیئت مدیره و تعهد به انتخاب افراد متعهد و درستکار خبر داد. این بنیاد اعلام کرده که فقط و فقط کاندیدها به هیئت مدیره پیشنهاد می‌شوند و خود اعضا این افراد را تایید می‌کنند. حتی در ادامه گفته شده است که بنیاد نرم‌افزارهای آزاد از مشاوران حقوقی مشورت می‌کند تا تغییراتی که انجام می‌شود مطابق قانون باشد.

image-5.jpg
-

اما در جواب کمپانی رد هت پاسخی داد که تغییری در رفتار و رویکرد این شرکت ایجاد نشده و این بیانیه‌ که منتشر شده بی پایه است. در ادامه «کت والش» نیز کناره‌گیری خود از هیئت مدیره بنیاد را اعلام کرد. به فاصله کوتاهی پس از این اتفاق، بنیاد نرم‌افزارهای آزاد از ایجاد کرسی جدیدی در هیئت مدیره خود خبر داد تا به یکی از اعضای اتحادیه FSF تعلق بگیرد. این کرسی یک‌شنبه همین هفته به «ایان کلینگ» سپرده شد.

دیگر کمپانی که درخواست برکناری و حذف ریچارد استالمن را از بنیاد نرم‌افزارهای آزاد داده شرکت موزیلا است. این شرکت در پست تویتری خود نوشته است که «اگر نتوانیم رهبران و همکاران بهتری داشته باشیم و خودمان را بهتر کنیم، نمی‌توانیم خواستار اینترنت بهتری باشیم.» در نهایت تغییری در هیئت مدیره بنیاد نرم‌افزارهای آزاد ایجاد نشده اما «جفری نات» مدیر بنیاد نرم‌افزارهای آزاد اعلام کرد که به‌زودی از این سمت استعفا می‌دهد و او نیز یک فرد عادی در EFS خواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: arstechnica

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

جمعه, 13 فروردین 1400

توضیحات کافی نیستند ، چند خط کوتاه من که نفهمیدم جریان چی بوده داستان چیه

پاسخ

ثبت نظر