بررسی بازی The Lord of the Rings: Return to Moria

Untitled-1.jpg

سبک بقا برای یک بازی در دنیای ارباب حلقه‌ها به نظر ایده جالبی می‌آید. یک دنیای فانتزی بزرگ همراه با امکانات بی‌ حد و مرز، طراحی خاص انواع خانه‌ها و ابزارها و همچنین نژادهای مختلفی که در این جهان وجود دارد، می‌تواند این اثر را تبدیل به یک بازی فوق‌العاده کند اما متاسفانه بازی The Lord of the Rings: Return to Moria، تنها یک پوسته توخالی از این جهان زیبا و بزرگ است که نمی‌تواند تمام بازیکنان را راضی کند و تنها طرفداران سرسخت این جهان می‌توانند از آن لذت ببرند.

در این بازی شما کنترل دورف‌ها را در دست دارید که با کمک یکدیگر به دنبال پیداکردن باقی‌مانده شهر دورف‌ها و بازسازی آن هستید. آموزش این بازی در فضایی تاریک شروع می‌شود که البته پس از چند ساعت فضا کمی روشن‌تر می‌شود. هزارتویی از راهروهای تکراری و دشمن‌‎های که بدون تاکتیک و قدرتی بیش از اندازه به شما حمله‌ور می‌شوند، باعث می‌شود تاثیر اولیه خوبی بر روی بازیکنان نداشته باشد.

این بازی شما را مجبور به کنترل یک شخصیت دورف می‌کند؛ هرچند که این انتخاب با داستان هماهنگ است اما با وجود تنوع نژادهای مختلف در دنیای ارباب حلقه‌ها، انتخاب این شخصیت ممکن است تمام طرفداران را راضی نکند. در این بازی علاوه‌بر جنگیدن با موجودات مختلف، باید برای پیشرفت و ساخت وسایل، منابع اطراف خود را استخراج کنید. دستور ساخت وسایل پیشرفته‌تر را نیز می‌توانید همراه با تعمیر مجسمه‌های مختلف که در بازی پیدا می‌کنید، باز کنید. در هر کجا از بازی که بخواهید، می‌توانید کمپ خود را تنها با استفاده از ساخت یک تخت خواب و یک آتش راه‌اندازی کنید. در این بازی همراه با پیشروی و کشف فضاهای ناشناخته که توسط جانوران، اورک‌ها و اجنه مراقبت می‌شود، می‌توانید به امکانات جدید دست پیدا کنید.

Lord-of-the-Rings-Return-to-Moria-Review-1.jpg
-

نقشه این بازی، هم‌زمان با پیشروی بازیکنان تولید می‌شود که در بعضی از نقاط یک نکته مثبت و در بعضی از نقاط یک نکته منفی محسوب می‌شود. در حالی که مسیرهای جدیدی برای هر اجرا ارائه می‌شود اما این نقطه مثبت به قیمت کاهش جزئیات و گرافیک نسبت به طراحی دستی بازی تمام می‌شود. همچنین فهم نقشه کوچک در گوشه صفحه، کمی دشوار است؛ زیرا توانایی نمایش اتاق‌های جداگانه را ندارد و گاهی حس درماندگی و گم‎شدن را به بازیکنان القا می‌کند.

این بازی به جای شروع آسان برای بازیکنان، همراه با تاریکی مطلق، مجبورکردن بازیکنان به ساخت مشعل و دیگر منابع نور در یک فضای گیج‌کننده، دقیقا نقطه مقابل آن را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از مشکلات این بازی، ارتباط نداشتن تمام خانه و پایگاه‌های ساخته شده با مدل‌های قبلی است. در این بازی شما همیشه در حال حرکت هستید، بنابراین تمام ساخته‌های شما بلااستفاده خواهد ماند و برای ساخت کمپ‌های بعدی، نیاز به تکرار تمام مراحل و استفاده از تمام ابزارها و وسایل و صرف‌کردن زمان را دارید. هرچند که سیستم fast travel بعد از چند ساعت در دسترس شما قرار می‌گیرد اما تا آن زمان، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید گذر از تونل‌هایی است که تمام آن‌ها شبیه به یکدیگر هستند؛ جایی که مطمئنا در آن گم خواهید شد.

Lord-of-the-Rings-Return-to-Moria-Review-5.jpg
-

این کار باعث می‌شود تا بازی بعد از مدتی خسته‌کننده و تکراری شود که سیستم مبارزه آن نیز به این ماجرا کمک می‌کند. سیستم مبارزه و بلاک‌کردن و همچنین عدم هوش دشمنان در هنگام مبارزه، نشان‌دهنده این موضوع است که سیستم مبارزه در این بازی نیازمند پیشرفت است. گیرکردن دشمنان بین ساخته‌های بازیکنان و اشیا موجود در بازی، یک موضوع کاملا عادی در این عنوان است. در این بازی، دشمنان گاهی به ضربه‌های ما واکنش نشان می‌دهند اما در بعضی از مواقع ضربه‌‎های وارد شده هیچ تاثیری بر روی حریف ندارد.

گاهی اوقات پایگاه شما توسط بعضی از دشمنان محاصره می‌شود و سعی در تخریب تمام سازه‌های شما دارند، درحالی که شما از پایگاه خود دور شده‌اید، باید جلوی اقدام آن‌ها را بگیرید. تنها راه نجات پایگاه خود، برگشتن تمام راه به سوی آن سازه‌ها و شکست‌دادن دشمنان است و باتوجه به تعداد زیاد دشمنان، نابودی آن‌ها کار بسیار سخت و خسته‌کننده‌ای می‌شود مخصوصا اگر به صورت تنهایی وارد این بازی شوید و سعی در نجات‌ دادن سازه‌های خود داشته باشید که پس از مدتی تجربه بازی را به جای تفریح تبدیل به انجام وظیفه می‌کند.

Lord-of-the-Rings-Return-to-Moria-Review-6.jpg
-

در کل با یک بازی بد طرف نیستید هرچند که طراحی عجیب و باگ‌های مختلف، مانند گیرافتادن در wood tower و ناپدیدشدن کاراکتر اصلی، کمی از لذت این بازی کم کرده است اما در کل با یک بازی خوب در ژانر بقا طرف خواهیم بود. سیستم طراحی و ساخت بازی، توانسته با موفقیت دیوار و درهای مختلفی را طراحی کند که در جاهای مناسب می‌تواند به صورت دقیق قرار بگیرد. ایده کلی این بازی می‌تواند برای کاربرانی که به سبک بقا علاقه دارند، سرگرم‌کننده باشد. هرچند که تنها کار موجود در این بازی، ماین کردن و کندن سنگ‌های کوه است و مانند دیگر بازی‌های سبک بقا، آزادی عمل زیادی ندارید؛ بنابراین انتظار نوآوری زیادی از این بازی نداشته باشید. در ادامه ویدیو 13 دقیقه‌ای از گیم‌پلی این بازی قرار داده شده که می‌توانید آن را در زیر مشاهده کنید:

وقتی که کاراکتر شما در حین استخراج شروع به آواز خواندن می‌کند، کمی از فضای ارباب حلقه‌ها برای شما زنده می‌شود اما پس از آن متوجه می‌شوید که کل مکان، دارای یک طراحی آشفته و ناقص است. ماینینگ پس از مدتی خسته‌کننده و سیستم مبارزات به صورت ناقص انجام می‌شود و پیاده‌روی‌ها برای جمع‌آوری وسایل و بازگشتن به سمت پایگاه برای ذخیره وسایل، می‌تواند طاقت‌ فرسا باشد و بازیکنان را بعد از مدتی از این عنوان خسته کند. این بازی تنها به طرفداران سرسخت سبک بقا و دنیای ارباب حلقه‌ها پیشنهاد می‌شود، البته باید در نظر بگیرند که چقدر به دورف‌ها و مکان‌های تاریک علاقه دارند.

این بازی تنها برای کامپیوتر و از طریق فروشگاه اپیک‌گیمز در دسترس قرار گرفته است که در سایت متاکریتیک نمره 58 را کسب کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mp1st.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر