آغاز نمایش گوشه‌های گرد در برخی از پنجره‌های ویندوز 10

Untitled-1.jpg

مایکروسافت تصمیم گرفته تا تنظیمات بخشی از اپلیکیشن‌ها را با گوشه‌ای گرد ارائه دهد. قرار است که این طراحی در آینده برای کل سیتم‌عامل پیاده‌سازی شود.

براساس شنیده‌ها مایکروسافت فرایند سازماندهی تیم‌هایی که روی پلتفرم ویندوز و آژور کار می‌کنند، را آغاز کرده است. ردموندی‌ها در صدد این هستند تا بخشی از این کارها و تیم‎‌های توسعه دهنده‌ی ویندوز ۱۰ تحت مدیریت پانوس پانای دربیاورند، این فرد یعنی پانوس پانای مدیر برند سرفیس در مایکروسافت است. شایعات زیادی از این انتقالات به بیرون درز پیدا کرده که مبنی بر آن است که ممکن است تا حد بسیار زیادی تغییرات اساسی را در سیستم‌عامل ویندوز شاهد باشیم.

امروزه محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیا ویندوز 10 است که در سراسر دنیا کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند، اما برخی از کاربران بر این باورند که این سیستم‌عامل باید بهبود‌های در طراحی خود ببیند. از مدت‌ها پیش خبر آمد که مایکروسافت قرار است در نسخه H220 منوی استارت خودش را باز طراحی و بهینه‌تر کند.

براساس زبان طراحی که مایکروسافت استفاده می‌کند بیشترین تاکید این زبان روی گوشه‌های مدور است که قطعا پنجره‌های دارای گوشه‌ی مدور، آینده‌ی سیستم‌عامل ویندوز خواهند بود. چند مدتی است که مایکروسافت فرایند گوشه‌های گرد را به پنجره ویندوز 10 اضافه کرده است.

به گزارش ویندوز لیتست، مایکروسافت به‌روزرسانی‌های برای اپلیکیشن‌های Photos و Windows Calendar و Windows Maps و Movies & TV و Sticky Notes و Calculator در هفته‌ گذشته منتشر کرده است و در این اپلیکیشن‌ها تغییرات جزئی در ظاهر آن‌ها شاهد هستیم. اگر شما روی اپلیکیشن‌ها راست کلیک کنید منویی با گزینه‌های مختلف به کاربر نمایش داده می‌شود. در همین منو است که می‌توانید تغییرات را مشاهده کنید. نسخه‌ی قدیمی این باکس‌های شناور، دارای گوشه‌های تیز بودند، اما در نسخه‌ی جدید گوشه‌های گرد کاملا به چشم می‌آید. در سیستم‌عامل macOS Big Sur نیز از گوشه‌های گرد استفاده می‌شود که قرار است اختلاف محسوسی میان این دو زبان طراحی باشد.

calculator-rounded-corners-windows-10.gif
-

مایکروسافت احتمالا قصد دارد به‌مرور زمان، گوشه‌ی پنجره‌های بیشتری را گرد کند. براساس گزارشی که رسانه‌ی ویندوز لیتست منتشر کرده، مایکروسافت روی گوشه‌های گرد تأکید خاصی دارد. اکنون با بررسی‌های انجام شده در اپلیکیشن‌های Photos و Calculator گزینه‌های کنترلی رابط کاربری، گوشه‌های کاملا تیز خود را از دست داده‌اند.

احتمال این نیز وجود دارد که دلیل گرد شدن گوشه‌های این اپلیکیشن‌ها ممکن است برای پیاده سازی WinUI جدید باشد. مایکروسافت از مدت‌ها پیش توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا از WinUI استفاده کنند و به زبان طراحی فلوئنت (Fluent) نیز رجوع کنند. بروزرسانی برخی از این اپلیکیشن‌ها که گوشه‌های گرد را به خود می‌بیند حدودا بعد از یک سال از وعده مایکروسافت رونمایی شد.

windows-10-start-menu-rounded-corners.webp
-

ظاهرا آن چیزی که پیداست، تغییرات گفته شده در پوسته اصلی ویندوز اعمال نشده است، اما اسکرین‌شات‌هایی که منتشر شده است که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، نشان می‌دهد که مایکروسافت به دنبال گرد کردن پنجره‌ها است. به‌علاوه شواهد دیگری نیز در WinUIOnDesktop و WinUIDesktopActionCenter و WinUIDesktopStartMenu وجود دارند که مهر تأییدی بر این ادعا می‌زنند.

براساس گزارش‌های جدید مایکروسافت با تمام قوا روی بهبود طراحی منوی استارت و اکشن سنتر ویندوز ۱۰ کار می‌کند. در جدید‌ترین نسخه پیش‌نمایشی ویندوز 10 شاهد هستیم که از WinUI برای منوی استارت و اکشن سنتر استفاده شده است.

اگر بخواهیم WinUI را به بیانی ساده بگوییم، جدیدترین پلتفرم رابط مایکروسافت است که قرار شده در ویندوز X10 و سرفیس نئو از آن استفاده شود. این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان نیز دردسترس قرار دارد و به آن‌ها امکان می‌دهد به‌شکلی ساده‌تر رابط‌های کاربری مدرن و یکپارچه که در انواع فرم فاکتورها حسی خوب به کاربر منتقل کند، بسازند. WinUI از زبان طراحی فلوئنت استفاده می‌کند و شامل المان‌هایی نظیر شفافیت پنجره، گوشه‌های گرد و موارد دیگر است تا ویندوز را ازلحاظ بصری ارتقا دهد.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سیدمسعود

شنبه, 08 شهریور 1399

مسخره

بیان بسیار مسخره ای دارین
بچه بازی شده نویسندگی پست های It

پاسخ

اوسمیل

یک‌شنبه, 09 شهریور 1399

مسخره خودتی! چه طرز حرف زدنه!!
مجبورت نکردن بیای اینجا...

nVa

یک‌شنبه, 09 شهریور 1399

بچه بازی نیست intermediate هست اشکالی نداره که
اگه سطح بالاتری میخوای زبان اصلی بخون

Zakaria

چهارشنبه, 12 شهریور 1399

از ویندوز xp به بعد همه بدرد نخور هستند
من که پنجره ها و رنگ بندی ویمدوز ده رو اعصابه
فایلی که انتخاب میکنی یا انتخاب شده رنگش تفاوت خیلی کمی داره ایکن ها همه هم رنگ و رنگ کمی داره کلا افتضاحه ویندوز اگه برنامه ای هست مزاحم نباشه و رم و سی پی یو رو نگیره ولی رنگ ها خوبتر کنه معرفی کنید لطفا
فکر نکنم اینجا برگردم ولی ایمیل من company.co است البته جیمیل است

پاسخ

ثبت نظر