سامسونگ از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

حدود یک سال پیش سامسونگ از گلکسی اس 20 اولترا پرده برداشت، این گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی ارائه شد اما در زمینه فوکوس خودکار این گوشی مشکل اساسی داشت و انتقاد زیادی به سامسونگ وارد شد. از آن زمان سامسونگ تلاش کرد تا مشکل قابلیت فوکوس خودکار را برای سنسورها از بین ببرد. به همین دلایل سامسونگ ساعاتی قبل از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 رونمایی کرد که از نظر فوکوس خودکار و عملکرد در محیط‌های کم‌نور، حرف زیادی برای گفتن دارد.

کمپانی سامسونگ سیستم Dual Pixel که مبتنی بر تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز است را رونمایی کرده بود، که در مقایسه با سیستم‌های PDAF مرسوم قدرت بیشتری دارد و کیفیت تصاویر را خراب نمی‌کند تا فوکوس خودکار فعال باشد. با این حال همانند تمام راهکارهای مبتنی بر PDAF، این روش هم به‌خصوص زمانی که با الگوهای افقی سروکار دارد، با ضعف‌هایی روبرو می‌شود.

کمپانی سامسونگ حالا نسخه جدیدی را معرفی کرده و سیستم Dual Pixel Pro برای حل این مشکل را معرفی کرده تا پیکسل‌های سبزرنگ را به جای اینکه فقط به صورت عمودی تقسیم‌بندی کند، به صورت مورب هم چنین کاری انجام شود. به همین دلیل است که پیکسل‌ها علاوه بر تشخیص فاز چپ و راست یک تصویر، می‌توانند فاز بالا و پایین خود را نیز تشخیص دهند تا دیگر مشکلاتی که در سیستم PDAF بود، از بین برود. از سویی دیگر این سیستم باعث شده است که کیفیت فوکوس در محیط هایی با نور کم بهتر انجام شود حتی اگر تصاویر در حال حرکت باشند.

1-19.jpg
-

در ماژول جدید سامسونگ شاهد استفاده از سنسور ISOCELL GN2 هستیم که از قابلیت موسوم به staggered-HDR بهره می‌برد. براساس گفته‌های خود کمپانی سامسونگ این روش در مقایسه با real-time HDR که در اکثر سنسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۲۴ درصد انرژی کمتری را مصرف می‌کند؛ که علاوه بر مصرف انرژی کم این سنسور، عملکردهای مثبتی در ثبت تصاویر از نقاط روشن و سایه‌ها شاهد خواهیم بود.

این سنسور همچنین از قابلیت ترکیب ۴ در ۱ پیکسل‌ها بهره می‌برد و با بهره‌گیری از الگوریتم موزائیک می‌تواند عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی با کیفیت مناسب را ثبت کند. سنسور ISOCELL GN2 در مرحله‌ی تولید انبوه قرار دارد و به زودی اولین گوشی‌های مبتنی بر آن معرفی خواهند شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: slashgear

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر