معرفی SSD جدید سامسونگ؛ انقلاب در ذخیره‌سازی اطلاعات با ظرفیت 60 ترابایت

ssd samsung

سامسونگ، پیشتاز جهانی در حوزه تراشه‌های حافظه، به‌تازگی از اولین SSD با ظرفیت 60 ترابایت خود رونمایی کرد. این حافظه جدید، که برای استفاده‌های سازمانی طراحی شده است، نشان‌دهنده توانایی بالای این غول کره‌ای در نوآوری و توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته است.

ظرفیت و کاربری

SSD جدید سامسونگ با ظرفیت عظیم 60 ترابایت، مخصوص سازمان‌ها و مراکز داده بزرگ طراحی شده و به دلیل حجم بالای اطلاعاتی که می‌تواند ذخیره کند، برای کاربران عادی مناسب نیست. سامسونگ همچنین اعلام کرده که با استفاده از کنترلر جدید خود، امکان تولید SSD با ظرفیت 120 ترابایت نیز وجود دارد.

این حافظه جدید از فناوری QLC با 176 لایه نسل هفتم V-NAND (3D NAND) و یک کنترلر اختصاصی بهره می‌برد. سرعت خواندن متوالی آن به 7.2 گیگابایت‌بر‌ثانیه و سرعت نوشتن متوالی به 2.0 گیگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسد. همچنین، عملکرد IOPS برای خواندن تصادفی 1,600,000 و برای نوشتن تصادفی 110,000 است.

SSD.jpg
-

رقابت در بازار

SSD جدید سامسونگ با ظرفیت 61.44 ترابایت وارد بازار شده و به رقابت با SSDهای 60 ترابایتی از برندهای Solidigm و وسترن دیجیتال می‌پردازد. این محصول در دو فرم فاکتور U.2 و PCIe 4.0 x4 برای سرورها عرضه خواهد شد. با اینکه قیمت این SSD جدید هنوز اعلام نشده، اما بر اساس قیمت‌های مشابه، احتمالاً حدود 7000 دلار خواهد بود.

با توجه به این نوآوری، سامسونگ در بازار حافظه‌های SSD با رقابت کمتری مواجه خواهد بود؛ زیرا رقبای اصلی آن، SK Hynix و Micron، هنوز محصولات با ظرفیت 60 ترابایت را عرضه نکرده‌اند.

این محصول جدید سامسونگ، یک گام مهم در توسعه فناوری‌های ذخیره‌سازی و پاسخگویی به نیازهای پیشرفته سازمان‌ها و مراکز داده محسوب می‌شود.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: sammobile.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر