یکی از کارمندان سامسونگ مدت‌ها مشغول سرقت اطلاعات محرمانه بوده

samsung hack.jpg

مدتی پیش خبری منتشر شد که سامسونگ الکترونیک مورد حمله هکری قرار گرفته و بخشی از اطلاعات به سرقت رفته است. حالا این کمپانی متوجه شده که یکی از کارمندانش به صورت غیرقانونی در حال ثبت اطلاعات محرمانه بوده. این کارمند که قرار بوده شرکت را ترک کند، از فرصت سوء استفاده کرده و در زمان دورکاری از این داده‌های محرمانه عکس گرفته است.

خبرگزاری KoreaJoongAngDaily در گزارشی که منتشر کرده، خبر از تایید کمپانی سامسونگ بر این اخبار داده و گفته که سامسونگ هنوز جزئیات را به اشتراک نگذاشته است. ولی گمان می‌رود که بخشی از این اطلاعات مربوط به کسب و کار تراشه‌سازی، به‌ویژه در زمینه لیتوگرافی‌های 3 و 5 نانومتری این شرکت بوده باشد.

کمپانی سامسونگ گفته که این کارمندان با گوشی شخصی خود از اسناد مهم عکس گرفته، اما اینکه این کمپانی از کجا متوجه این موضوع شده هنوز مخص نیست. با این حال، گفته می‌شود که چون قابلیت ذخیره‌سازی اسکرین‌شات در سیستم‌ها قفل بوده، ایده محتمل همین است.

samsung-electronics.jpg
-

برخی از منابع آگاه می‌گویند که کمپانی سامسونگ از صدها سند محرمانه تجاری عکس‌برداری کرده و احتمالا می‌خواسته آن‌ها را به دست رقبای این شرکت برساند. سخنگوی سامسونگ در این رابطه گفته: «پرونده فرد خاطی بابت نقض قوانین حفاظت از اطلاعات تحت بررسی قرار دارد، ولی نوع دقیق اطلاعاتی که به خطر افتاده مشخص نیست و نمی‌دانیم این اطلاعات به دست اشخاص ثالث رسیده است یا نه.»

این اولین باری نیست که سامسونگ از سوی نیروهای خود آسیب می‌بیند. اوایل اسفند ماه در گزارشی گفته شد که این شرکت تحقیقاتی را آغاز کرده تا احتمال فریبکاری و عددسازی مدیران خود در زمینه بازدهی تولید تراشه‌های 4 و 5 نانومتری را بررسی کند.

سامسونگ همچنین چندی قبل با یک رخنه امنیتی مواجه شد که طی آن هکرهای گروه $Lapsus حدود 190 گیگابایت از اطلاعات این شرکت را فاش کردند. ولی این واقعه از جمله معدود دفعاتی بود که یک عامل خارجی توانست سامسونگ را هک کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GizmoChina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر