سامسونگ در بازار پردازنده‌ی موبایل روند ناامید کننده‌ای دارد

samsung.JPG

مدت زمان بود که سامسونگ در بازار تراشه‌ها رقیب اصلی کمپانی کوالکام بود، اما مدتی است که این شرکت وضعیت خوبی ندارد و در جایگاه چهارم فروش قرار گرفته است.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research گزارشی ارائه کرده که کمپانی سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2022 توانسته 7 درصد از سهم بازار پردازنده موبایل را به خود اختصاص دهد، این امار زمانی بسیار بد نشان می‌دهد که در جایگاه چهارم و پایین‌تر از کوالکام، اپل و مدیاتک قرار گرفته است.

در طی چند سال گذشته روند ساخت پردازنده از سئی کمپانی با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. مشکلات به حدی است که کاربران به شرکت انتقاد می‌کردند که چرا از تراشه‌های کوالکام در گوشی‌های خود استفاده نمی‌کند. جالب‌تر اینکه کوالکام با سامسونگ وارد همکاری شد و وظیفه‌ی ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به آن سپرد. عملکرد سامسونگ در ساخت این تراشه هم آنقدر ضعیف بود که نه تنها کاربران گوشی‌های خود شرکت بلکه بسیاری از کاربران گوشی‌های دیگر هم به ستوه آمدند.

همین اتفاقا باعث شد که سامسونگ در فروش پردازنده‌ی موبایل در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ به جایگاه چهارم رضایت دهد و می‌توان گفت از تمامی کمپانیهای تولید کننده پردازنده عقب بماند. برند شماره‌ی یک از این حیث کوالکام است که با در اختیار داشتن ۴۴٪ از سهم بازار در رده‌ی نخست قرار دارد. در رده‌های دوم و سوم هم اپل و مدیاتک به ترتیب با سهم‌های ۲۶ و ۱۹٪ قرار گرفته‌اند.

Global-Smartphone-Chipset-Market-Share-Revenue-Q1-2022-Counterpoint-Research.webp
-

نکته‌ی جالب و تأسف‌آمیز برای سامسونگ این است که تنها دو شرکت پایین‌تر از آن قرار دارند که یکی یونیسوک، برند ناشناخته‌ی طراح پردازنده با ۳٪ سهم و دیگری هم هواوی است که تنها ۱٪ را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که هواوی به خاطر تحریم‌های آمریکا به مرز نابودی کشیده شده است، در غیر این صورت انتظار می‌رفت آن هم بالاتر از سامسونگ قرار بگیرد.

با تمام این تفاسیر، باز هم ادعا می‌شود که سامسونگ توانسته در مقایسه با سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ در فروش پردازنده‌ی موبایل وضعیت بهتری داشته باشد که دلیل عمده‌ی آن هم اگزینوس ۱۲۸۰، پردازنده‌ی بکار رفته در گوشی‌هایی نظیر گلکسی A33 و A53 است. با این حال، چون سامسونگ امسال در بسیاری از گوشی‌های سری گلکسی S22 خود به اجبار از تراشه‌های کوالکام استفاده کرده، اندک افزایش سهمی را هم که می‌توانست داشته باشد، به کوالکام واگذار کرد.

شایعات از این قرار است که سامسونگ می‌خواهد برای گوشی‌های سری گلکسی S25 خود در سال ۲۰۲۵، از تراشه‌های اختصاصی استفاده کند. این کار شاید باعث شود شرکت کره‌ای پیشرفت چشمگیری در این جدول داشته باشد چون در این صورت تمام پرچم‌داران خود را با تراشه‌های اختصاصی راهی بازار می‌کند و دیگر بخش بزرگی از سهم خود را به کوالکام واگذار نمی‌کند. ظاهرا قصد سامسونگ هم کاملا جدی است چون یک تیم هزارنفره از مهندسین طراح تراشه را گرد هم آورده تا بتواند این هدف را عملی کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر