نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر هولوگرافیک سامسونگ با ضخامت 1 سانتی متری

نمایشگر هولوگرافیک.jpg

سامسونگ حالا موفق شده است که نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر هولوگرافیک با زاویه‌ی دید 15 درجه را بسازد.

یک تیم تحقیقاتی سامسونگ حالا موفق شده است که یک نمایشگر باریک هولوگرافیک را توسعه دهد که امکان نمایش ویدئو از از زوایای متفاوت را دارد. سامسونگ در مقالات منتشر شده در خصوص این نمایشگر، توضیح داده است که در تلاش است تا این نمایشگر را برای موبایل آماده کند.

حالا یک دمو با ابعاد 25 در 25 سانتی‌متر و ضخامت 1 سانتی‌متر از چنین نمایشگر هولوگرافیکی ساخته شده است که برای افزایش زاویه‌ی دید، از نور پس زمینه و انحراف دهنده‌ی پرتو در آن استفاده شده است. این دمو تا فاصله‌ی 1 متری، از زاویه‌ی دید 15 درجه‌ای بهره می‌برد. از طرفی انحراف دهنده‌ی پرتو هم از کریستال مایع در بین لایه‌های شیشه‌ای ساخته شده است. نتیجه‌ی نهایی هم ساخت دستگاهی بوده است که نور را درون خود حبس کرده و مانند یک منشور، آن را تجزیه می‌کند. درواقع تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که با منحرف شدن پرتوها، زاویه دید تا 30 برابر هم افزایش پیدا می‌کند. از جمله سایر ویژگی‌‎های این نمایشگر می‌توانیم به متعادل کننده نور، لنز جئومتریک و پردازشگر ویدئوی هولوگرافیک (که قابلیت اجرای 140 میلیارد عمل در هر ثانیه را دارد) اشاره کنیم. ضمناً باید اشاره کنیم که محققان برای پردازش داده‌های ویدئویی بیشتر از استفاده از پردازش‌های ریاضی، به سراغ استفاده Lookup table رفته‌اند.

همچنین باید بدانید که این دمو قابلیت نمایش ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را به صورت هولوگرافیک دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techxplore


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر