سامسونگ قصد دارد سنسورهای دوربین خود را با هوش مصنوعی مجهز کند

S23 ultra.jpg

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تا کنون پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و شرکت‌های سامسونگ و سونی در حال حاضر به عنوان پیشروهای اصلی این صنعت شناخته می‌شوند.

اخیراً گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت فناوری مستقر در کره جنوبی قصد دارد سنسوری با هوش مصنوعی توسعه دهد که تجربه عکاسی با گوشی را بهبود بخشد.

به گزارش جدید، سامسونگ در حال تحقیق است تا هوش مصنوعی را به سنسورهای دوربین گوشی‌های خود اضافه کند. این شرکت پیش‌تر فناوری Zoom Anyplace را معرفی کرده بود که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و اکنون به نظر می‌رسد قصد دارد این قابلیت را به سنسورهای دوربین‌های خود افزوده و به نوآوری در تکنولوژی عکاسی گوشی‌ها بپردازد.

به احتمال زیاد، زمانی زیادی تا نمایش این سنسور باقی مانده و احتمالاً انتظار می‌رود که در مدل گلکسی S24 قابل استفاده نباشد، زیرا سامسونگ هنوز در تحقق این اقدام دچار چالش‌های فنی است.

امکانات متصور برای دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ

Samsung-Sensor.jpg.webp

همچنین، شرکت SK Hynix در یک رویداد در سال 2023 نشان داده که چگونه عملکرد تراشه‌های پردازش هوش مصنوعی در سنسورهای دوربین خواهد بود. این فناوری به طور کلی منجر به کاهش تأخیر، بهبود کیفیت تصویر، و کاهش مصرف انرژی می‌شود. به علاوه، بسیاری از این قابلیت‌ها مانند سیستم تشخیص چهره و اشیا هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارند.

در حال حاضر، برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، از جمله گوگل، از قابلیت‌های هوش مصنوعی نرم‌افزاری در دوربین‌های خود استفاده کرده‌اند که باعث بهبود کیفیت تصویر و امکان ویرایش تصاویر می‌شود. افزودن فناوری هوش مصنوعی به سنسورها ممکن است قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر