کمپانی سامسونگ 21 درصد ارزش بازار جهانی خود در یک سال گذشته از دست داده

samsung.JPG

براساس گزارشی که شرکت PWC مستقر در لندن منتشر کرده است، کمپانی سامسونگ الکترونیکس توانسته تا پایان ماه مارس 2022 ارزش بازار 342 میلیارد دلاری بدست آورد و هفت پله در جدول رقابت سقوط کند. این کمپانی با افت 21 درصدی بازار جهانی روبه‌رو بوده و اکنون در جایگاه 22 است. اپل به عنوان رقیب اصلی کره‌ای‌ها در بازار موبایل، بیشترین ارزش بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

وب سایت SamMobile به نقل از گزارش PWC نوشته است که جایگاه سامسونگ الکترونیکس نسبت به سال گذشته چند پله سقوط کرده و از مارس 2021 تا مارس 2022 به میزان 21 درصد، ارزش بازار خود را از دست داده است.

کمپانی کره‌ای سال گذشته میلادی در جایگاه 15 این لیست قرار داشت، اما اکنون بر اساس ارزش بازار در رتبه 22 قرار گرفته است.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، اپل با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سامسونگ، در صدر این لیست قرار گرفته و ارزش بازار آن 2.85 تریلیون دلار اعلام شده است. شرکت TSMC نیز که اتفاقا بزرگترین رقیب سامسونگ در بخش نیمه هادی‌ها محسوب می‌شود، با ارزش تخمینی 541 میلیارد دلار، دهمین شرکت بزرگ از نظر ارزش بازار است.

photo_2022-06-24_10-53-53.jpg
-

همچنین شرکت‌های مایکروسافت، شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آلفابت، آمازون و تسلا رتبه‌های دوم تا ششم این لیست را تشکیل می‌دهد. شرکت‌ها و موسسه‌های شناخته شده دیگری از جمله بنک آو امریکا، تویوتا موتور، گروه علی‌بابا و فایزر نیز در این لیست پس از سامسونگ دیده می‌شوند.

photo_2022-06-24_10-53-56.jpg
-

از نظر کشورها نیز، ایالات متحده با اختلاف بسیار زیادی در مارس 2022 بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. در واقع بسیاری از شرکت‌های موجود در لیست، در ایالات متحده مستقر شده‌اند. پس از آن، چین که 22 درصد از ارزش بازار خود را از دست داده، عربستان سعودی، سوئیس، فرانسه، بریتانیا، تایوان، هند، ایرلند و کره جنوبی بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر