سامسونگ وظیفه تولید انبوه تراشه اسنپدراگون ۷۵۰ را نیز به عهده می‌گیرد

Untitled-1.jpg

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است که پردازنده اسنپدراگون 750 را با فناوری ساخت 8 نانومتری FinFET به تولید انبوه برساند.

می‌دانیم که سامسونگ مدتی است از شرکت کوالکام وظیفه تولید پردازنده اسنپدراگون 875 را به عهده گرفته است؛ اما به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی کره‌ای قرارداد بسیار خوب دیگری را به امضا رسانیده است. براساس شنیده‌ها، شرکت سامسونگ بعداز خط تولید چیپ اسنپدراگون 875 حالا تولید انبوه پردازنده اسنپدراگون 750 را بر عهده گرفته است.

براساس صحبت‌های یکی از مسئولان بالا مقام شرکت کوالکام، پردازنده اسنپدراگون 750 نسخه‌ی ضعیف شده از چیپ اسنپدراگون 765 است که از تکنولوژی 5G نیز پشتیبانی می‌کند. در گزارشات مختلف می‌خوانیم که شرکت سامسونگ در حال سرمایه‌گزاریهای کلان است. این شرکت در زمینه ساخت قطعات نیمه رسانا رقم هنگفتی بالغ بر ۸/۶ میلیارد دلار سرمایه گزاری کرده است تا بتواند قردادهای بزرگ‌تر و بهتری را حتی با شرکت اپل منعقد کند.

مدتی پیش بود که خبری منتشر شد که سامسونگ به دلیل مشکلاتی که برایش به وجود آمده نمی‌تواند تولید پردازنده لیتوگرافی ۵ نانومتری را ادامه دهد و سفارشاتی که برای تولید اسنپدراگون 875 گرفته را از دست داده است و حتی شرکت کوالکام سفارشات خودش را به شرکت TSMC داده و با آن قرارداد بسته است. اما با این اتفاقات سامسونگ یک قرارداد به ارزش 850 میلیون دلار با کوالکام منعقد کرده است که تولید انبوه پردازنده اسنپدراگون 875 را به نام خود کرده.

به هر حال این غول کره‌ای با تولید پردازنده اسنپدراگون 875 نشان خواهد داد که از لحاظ تکنولوژی فاصله زیادی با شرکت TSMC ندارد و حتی محصول این شرکت هم‌سطح یا در سطحی بالاتر از این شرکت تایوانی به تولید برساند. شایعات راجب این اتفاقات خبر از این می‌دهد که سامسونگ پیشنهادی برای تولید پردازنده اسنپدراگون 875 داده است که شرکت کوالکام نتوانسته است این پیشنهاد را رد کند.

براساس شنیده‌ها این داستان برای تولید تراشه اسنپدراگون ۷۵۰ نیز بین این دو شرکت رخ داده است. این را باید اضافه کرد که اگر سامسونگ با رقم بالایی این قراردادها را منعقد کرده است، سود خوبی را با تولید این دو تراشه به جیب خواهد زد و این فرصت همکاری را با شرکت‌های دیگر از جمله کوالکام ادامه خواهد داد. پردازنده‌ای که راجع به آن صحبت کردیم یعنی چیپست اسنپدراگون ۷۵۰ بر مبنای فرآیند ساخت ۸ نانومتری FinFET ساخته خواهد شد که در گجت‌های قابل حمل میان‌رده بسیار استفاده خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست که چه محصولاتی با پردازنده اسنپدراگون 750 به بازار خواهند آمد، اما باید منتظر عرضه تلفن هوشمند میان‌رده یا تبلت با این پردازنده در سال آینده میلادی باشیم.

شرکت سامسونگ سرمایه گذاری و مبلغ این قرارداد که 8/6 میلون دلار است را رد کرده است، البته گفته می‌شود که این شرکت برای رقابت با TSMC به این قرارداد احتیاج داشته است. شرکت تایوانی TSMC که رقیب سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شود در حال حاضر تولید تراشه A14 بیونیکی اپل را بر عهده گرفته است تا این پردازنده را بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شود و سامسونگ نیز با تولید پردازنده اسنپدراگون 750 به فناوری لیتوگرافی ۳ نانومتری دست پیدا خواهد کرد که می‌تواند شانسی برای بستن قرارداد با کوپرتینویی‌ها برای تولید انبوه تراشه نسل بعدی اپل داشته باشد.

اکنون سامسونگ تمام تمرکز خودش را برای تولید پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۵۰ به کار گرفته است که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد انتشار گزارش‌هایی از قراردادهای با شرکت کره‌ای برای ساخت تراشه‌های جدید باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر