کاهش سود سامسونگ در سه ماهه سوم 2023، آیا بهبودی در راه است؟

samsung.jpg

رکود اقتصادی جهانی تاثیرات زیادی بر تمامی شرکت‌ها و غول‌های تکنولوژی داشته است. با این حال، شرکت جهانی فناوری به نام سامسونگ که یکی از بزرگترین شرکت‌های این صنعت می‌باشد، موفق به مدیریت برخی از چالش‌های مرتبط با رکود شده و به ویژه در بخش نیمه‌رسانایی که در گذشته با ضررهای قابل توجهی روبرو بوده است.

در فصل سوم سال 2023، میزان سود کمپانی سامسونگ به نسبت مت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی داشته است. اما علایمی از بازگشت و بهبود در عملکرد آن قابل مشاهده هستند. به تازگی، گزارش درآمدهای سامسونگ برای سه ماهه سوم سال 2023 منتشر شده و نشان داده که ضررهای بخش نیمه‌رسانایی در حال کاهش می‌باشد و نتایج از انتظارات بهتری برخوردار است.

اجمالاً، سود شرکت سامسونگ هنوز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اما در مقایسه با سه ماهه قبل، به نظر می‌رسد که این شرکت در مسیر بازیابی و بهبود عملکرد قرار دارد. این امر اخبار خوبی برای شرکت فناوری اهمیت دارد و نمایانگر توانایی سامسونگ در مقابله با چالش‌های اقتصادی و اجرای استراتژی‌های مؤثر برای بهبود وضعیت مالی خود می‌باشد.

مناقصه کاهش سود سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2023 نشان می‌دهد که در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار شرکت، تلاش‌هایی در جهت بهبود و تحسین معیارهای عملکرد صورت می‌گیرد. همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت سامسونگ الکترونیک در سال 2023 پیش‌بینی می‌کند که درآمد حدود 67 تریلیون وون (معادل 50.07 میلیارد دلار) و سود تقریبی 2.4 تریلیون وون (معادل 1.79 میلیارد دلار) داشته باشد. این اعداد نشان می‌دهند که سود عملیاتی سامسونگ نسبت به سه ماهه قبل، با کاهش 77 درصدی مواجه شده است، اما در عین حال نشان‌دهنده بهبود نسبت به سال گذشته می‌باشد. در سه ماهه مشابه سال 2023، سود عملیاتی تنها 0.6 تریلیون وون (حدود 459 میلیون دلار) بود.

SAMSUNG-EARNINGS

همچنین، فروش شرکت سامسونگ همچنان در سال 2023 با کاهش 12 درصدی نسبت به سال گذشته ادامه دارد، ولی انتظار می‌رود با توجه به افزایش نیاز به تراشه‌های نیمه‌رسانا، تقاضا برای محصولات سامسونگ در آینده نزدیک افزایش یابد که می‌تواند بهبود قابل توجهی در فروش و سود شرکت داشته باشد.

در دوره دوم سال 2023، سامسونگ که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تکنولوژی در جهان می‌باشد، اعلام کرده است که بدترین سود خود را در ۱۴ سال گزارش داده است. این موضوع به دلیل ضررهایی است که ناشی از فعالیت در بخش تراشه‌های نیمه‌رسانا به وجود آمده است و برای اولین بار در تاریخ شرکت اتفاق افتاده است. سودها در دوره مذکور همچنان به نظر می‌رسد که به حد انتظار نمی‌رسند، اما شرکت اعلام کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر