هدست XR سامسونگ همراه با معرفی گلکسی زد فلیپ 6 به علنی می‌شود

samsung ai vr.JPG

سامسونگ در ابتدای امسال اعلام کرد که در حال همکاری با گوگل و کوالکام برای ارائه دستگاه واقعیت ترکیبی (XR) است. این محصول قرار است با هدست ویژن پرو اپل که چند ماه پیش معرفی شده بود، رقابت کند. هرچند سامسونگ هنوز زمان عرضه هدست XR خود را اعلام نکرده است، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است این شرکت آن را به همراه گلکسی زد فلیپ 6 معرفی کند.

گزارشی از نشریه کره‌ای JoongAng نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد هدست XR خود را در نیمه دوم سال 2024 و تقریباً همزمان با گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 عرضه کند. این هدست XR احتمالاً چند ماه پس از معرفی در دسامبر 2024 عرضه خواهد شد. این هدست اولین بار با کد "Infinite" شناخته شده و تولید اولیه آن به 30,000 دستگاه محدود شده است. زمانی که سامسونگ نسل اول گلکسی فولد خود را معرفی کرد، تولید اولیه آن هم به 30,000 دستگاه محدود شده بود. این حرکت در شرایطی صورت گرفته است که با معرفی اپل ویژن پرو و Meta Quest 3، رقابت در حوزه واقعیت ترکیبی به شدت گرم شده است.

Google-IO-2023-Samsung-XR-Headset

سامسونگ برای توسعه سیستم‌عامل هدست XR با گوگل و برای چیپست کوالکام همکاری کرده است. به گزارش یکی از کارشناسان داخلی، سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیکس قرارداد فناوری نمایشگر را برای این هدست امضا کرده‌اند. سامسونگ الکترونیکس همچنین اعلام کرده که پتنت‌های OLEDOS (OLED on Silicon) که تکنولوژی اصلی هدست XR است، در اختیار سامسونگ دیسپلی قرار گرفته است. این شرکت همچنین در گزارش درآمد خود برای سه ماهه سوم 2023 اعلام کرده است که به تقویت تحقیق و توسعه در زمینه‌های XR، سلامت دیجیتال و پرداخت‌های دیجیتال ادامه خواهد داد.

منتظر می‌رود ارزش بازار هدست XR تا سال 2026 به 151 میلیارد دلار افزایش یابد. در نتیجه همه شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند تا سهمی از این بازار را به دست آورند. هرچند اپل ویژن پرو به عنوان پیشرفته‌ترین هدست واقعیت ترکیبی در بازار شناخته می‌شود، اما هنوز عرضه نشده و قیمت آن 3500 دلار است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که هدست XR سامسونگ ممکن است قیمتی بالاتر از متا کوئست 3 و کمتر از اپل ویژن پرو داشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر