گوشی‌های سری گلکسی S21 از قابلیت بروزرسانی یکپارچه اندروید پشتیبانی نمی‌کنند

Untitled-1.jpg

در سال 2020 یعنی سال گذشته میلای گزارش‌های متعددی منتشر می‌شد و خبر از قابلیت آپدیت یکپارچه (Seamless Update) در اندروید ۱۱ داده می‌شد؛ اما این شایعات و اخبار به واقعیت تبدیل نشد و کمپانی گوگل از این هدف خود عقب نشست و حتی گوشی‌های سری گلکسی S21 هم از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

سیستم‌عامل اندروید از سال 2016 قابلیتی به نام آپدیت یکپارچه را راه‌اندازی کرد که چندین راه مانند پشتیبانی از پارتیشن مجازی A/B برای پیاده‌سازی آن وجود دارد. قطعا با این قابلیت روبه‌رو شده‌اید، کار این ویژگی این است که در زمان آپدیت دستگاه شما می‌توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. این کار مزیت‌هایی دارد به مانند صرفه‌جویی در زمان، بروز خطا در هنگام بروزرسانی دستگاه را هم به حداقل می‌رساند و در پایان نصب یک آپدیت، می‌توانید به سادگی آن را ریبوت کرده و از محیط جدید دستگاه خود استفاده کنید.

امروز این قابلیت بر روی تلفن‌های هوشمند شرکت‌های مختلف به مانند گوگل، موتورولا، وان پلاس و ال جی قابل استفاده است و کاربران از این قابلیت بهره می‌برند. اما پس از گذشت نزدیک به ۵ سال، سامسونگ هنوز چنین قابلیتی را به گوشی‌های خود اضافه نکرده. حتی یکی از وب‌سایت‌های نزدیک کمپانی سامسونگ به نام Android Police گزارشی گفته است که جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها یعنی گلکسی S21 اولترا نیز این قابلیت را نخواهد داشت.

Galaxy-S21-1-3.jpg
-

کمپانی سامسونگ برای تلفن‌های هوشمند جدید خود به صورت ماهانه آپدیت منتشر می‌کند که به دلیل عدم پشتیبانی از قابلیت آپدیت یکپارچه، کاربران برای نصب آن‌ها باید چندین دقیقه صبر کنند و احتمال آسیب به دستگاه‌ها هم وجود دارد. شاید برخی از کاربران بگویند چندین دقیقه صبر کردن که مشکلی به وجود نخواهد آورد، اما در اصل با توجه به استفاده کمپانی‌های دیگر برای تلفن‌های هوشمند خود سامسونگ نیز باید از این ویژگی برای محصولاتش استفاده کند، تا کاربران درگیر مسائل جزئی نشوند.

همین چند هفته پیش شاهد رونمایی از سری گلکسی S21 بودیم که این تلفن‌های هوشمند از قابلیت بروزرسانی یکپارچه پشتیبانی نمی‌کردند، بر همین اساس انتظار نمی‌رود که به این زودی‌ها سامسونگ از این قابلیت رونمایی کند و سایر محصولات این برند هم در آینده نزدیک به چنین ویژگی مجهز نخواهند شد، البته این امکان نیز وجود دارد که کمپانی کره‌ای با انتشار یک نسخه جدید این ویژگی‌ را به گوشی‌های خودش اضافه کند. اما نکته مهم اینجاست که در حال حاضر پرچمدار ۱۲۰۰ دلاری سامسونگ از این ویژگی پایه پشتیبانی نمی‌کند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidpolice

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر