کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

کوالکام با رونمایی از پردازنده‌های سری 700 اسنپدراگون طرفداران زیادی را برای خود دست‌و پا کرده است؛ از طرفی دیگر از سال 2020 گوشی‌های 5G مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در روز قبل نیز این شرکت از چیپست جدید خودش یعنی اسنپدراگون G870 پرده برداشته است که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ همراه با گوشی‌های جدید به بازار عرضه شود.

این تراشه میان‌رده به ماند پردازنده‌های پرچمدار، مبتنی بر فناوری ساخت ۵ نانومتری است. در ادامه باید بگوییم که این پردازنده 8 هسته‌ای است که هسته مرکزی آن بر معماری Cortex-A78 است و سرعت ۲.۴ گیگاهرتز را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین باید به ۳ هسته‌ی Cortex-A78 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A55 با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز اشاره کنیم.

به طور کلی این تراشه نسبت به آخرین نسخه چیپست سری ۷۰۰ اسنپدراگون حدودا 40 درصد رشد داشته و عملکری مثبت‌تری را به ثبت رسانده است. به این قابلیت‌های خود ویژگی پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR4 را اضافه کنید. از دیگر ارتقاهایی که این پردازنده به خود دیده است، بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642 است. البته هنوز کمپانی کوالکام در رابطه با پردازنده گرافیکی اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده اما گفته می‌شود که در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 855 عملکرد کاملا مشابه‎ای به ثبت رسیده است.

در بخش‌های مختلفی نظیر پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی، پردازش هوش مصنوعی، پردازش تصاویر و قابلیت‌های شبکه شاهد ارتقاهای بسیار خوبی هستیم؛ که اگر بخواهیم مختصر به آن‌ها اشاره کنیم، باید بگوییم که توان پردازش هوش مصنوعی این تراشه به ۱۲ ترافلاپس می‌رسد و برای مقایسه می‌توانیم به توان ۱۵ ترافلاپس اسنپدراگون ۸۶۵ اشاره کنیم.

Qualcomm-Snapdragon-780G-2.jpg
-

در بخش ثبت تصاویر و پردازش‌ ‌آن باید گفت که امکان پردازش سه دوربین ۲۵ مگاپیکسلی به طور همزمان در اختیار ما قرار می‌دهد و تصویرها و فیلم‌ها ثبت و ضبط می‌کند. همچنین باید به امکان ضبط ویدیوهای ۴K HDR با قابلیت بوکه هم اشاره کنیم.

در بازار پردازنده‌های میان‌رده موجود از امواج میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کنند، دقیقا همین موضوع نیز در این پردازنده صدق می‌کند و این تراشه نیز فاقد این ویژگی است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در شبکه‌های ۵G مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز، از حداکثر سرعت ۳.۳ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Android Authority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سس ماس

شنبه, 07 فروردین 1400

اقا سسماس عجب چیزیه به به

پاسخ

mahmoudi

یک‌شنبه, 08 فروردین 1400

ترجمه ناقص (بخشهای مهمی از متن اصلی حذف شده اند)
جمله بندی های ناقص
ترجمه های غلط و نامفهموم مخصوصا در پاراگراف آخر
در نهایت چه در این مطلب و چه سایر مطالب
چه در محتوی و چه در رعایت اصول نگارشی و ترجمه
یک از بی در و پیکر ترین سایت اخبار فناوری ایران هست که تا بحال دیدم.

پاسخ

ثبت نظر