دسترسی بعضی از کاربران Microsoft Edge به یوتیوب بلاک شد

Untitled-1.jpg

بعضی از کاربرانی که از طریق مرورگر Microsoft Edge به تماشای ویدیوهای یوتیوب می‌پرداختند، به تازگی متوجه شده‌اند که دیگر به ویدیوها دسترسی ندارند. ظاهرا دلیل این موضوع، تغییر تنظیمات حریم شخصی مرورگر توسط کاربران بوده است.

اوایل امسال، شرکت گوگل آزمایشی مبنی بر قطع دسترسی کاربرانی که از برنامه‌های ad block استفاده می‌کنند، شروع کرد. اگر شما هم از این برنامه‌ها استفاده کنید، به احتمال زیاد گوگل این فعالیت را تشخیص می‌دهد و از ارائه خدمات به شما، تا زمانی که ad block خود را قطع نکنید، جلوگیری می‌کند.

در گزارشات اخیر آمده است که گوگل دسترسی بعضی از کاربران مرورگر Edge به ویدیوهای یوتیوب را قطع کرده است. در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که اگر تنظیمات حریم شخصی مرورگر خود را به Strict (گزینه‌ای که ردیاب‌ها را مسدود می‌کند و تبلیغات حداقلی را به شما نشان می‌دهد) تغییر دهید، گوگل نیز دسترسی شما را از سرویس یوتیوب قطع می‌کند. این ویژگی برای بررسی علایق شما و شخصی‌سازی کردن تبلیغات بنابر سلیقه شما، به یوتیوب کمک می‌کند و زمانی که آن را روی Strict قرار دهید، گوگل نمی‌تواند این گزینه‌ها را زیر نظر بگیرد.

edge_tracking-6.jpg
صفحه تنظیمات حریم شخصی در مرورگر Edge -

گوگل به کاربران Edge پیشنهاد داده است که اگر تنظیمات خود را روی حالت Strict گذاشته‌اند، آن را به حالت Balanced تغییر دهند تا تنها از قابلیت ردیاب‌ها در امان باشند.

ظاهرا به جز غیرفعال کردن این ویژگی، راه دیگری برای کاربران مرورگر Edge وجود ندارد. اگر هنوز هم علاقه‌ای به غیرفعال کردن این ویژگی ندارید، می‌توانید سایت YouTube.com را به لیست استثناها قرار دهید. با انجام این کار می‌توانید مطمئن باشید که از قابلیت ردیابی دیگر سایت‌ها در امان هستید و تبلیغات یوتیوب هم به درستی کار خود را انجام می‌دهد.

همچنین شرکت گوگل اعلام کرده است که اگر کاربران به تماشای رایگان ویدیوهای یوتیوب علاقه دارند و نمی‌خواهند تبلیغی بین ویدیوهای خود تماشا کنند، می‌توانند اشتراک Premium یوتیوب را خریداری کنند تا آنها نیز به درآمدی برسند.

این شرکت در ابتدا اعلام کرد که جلوگیری از برنامه‌های ad blocker تنها یک ازمایش است اما به نظر می‌رسد که این تصمیم به طرز بسیار جدی در حال پیگیری است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر