سامسونگ احتمالا به زودی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل رونمایی می‌کند

Untitled-1.jpg

یکی از افشاگران صنعت تکنولوژی، که آگاهی زیادی در زمان‌های مختلف از خود نشان داده است، حالا می‌گوید که کمپانی سامسونگ قرار است تا در سال 2021 از چندین سنسور دوربین ISOCELL رونمایی کند که احتمالاً یکی از آنها ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود که در آینده نزدیک شاهد این رونمایی خواهیم بود.

از اوایل سال گذشته میلادی قبل یعنی اوایل 2020 شایعاتی مطرح شد که سامسونگ می‌خواهد سنسور 600 مگاپیکسلی بسازد. هنوز به نظر می‌رسد که تا این رونمایی فاصله زیادی داریم. از همین رو کمپانی کره‌ای میخواهد با رونمایی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، جهش بزرگی برای دوربین موبایل‌ها رقم بزند.

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی با نام مستعار Ice Universe در گزارشی کامل گفته است که در سال جاری میلادی، سامسونگ از چندین سنسور ISOCELL با فناوری‌های نوآورانه رونمایی می‌کند. او در ادامه گفته است که به احتمال فراوان یکی از این سنسورها 200 مگاپیکسلی خواهد بود که قرار است به زودی شاهد معرفی آن باشیم.

gsmarena_000.jpg
-

البته این افشاگر اطلاعات بیشتری را ارائه نکرده مثلا در رابطه با ابعاد پیکسل، سایز سنسور و غیره هیچ توضیحی نداده است. اگر به گذشته رجوع کنیم در ماه آوریل سال گذشته گزارشی منتشر شد که سامسونگ در حال ساخت سنسوری است که قطر ۱ اینچی خواهد داشت و نسبت به بزرگ‌ترین سنسور کنونی این شرکت (۱۰۸ مگاپیکسلی ۱/۳۳ اینچی) به طور قابل ملاحظه‌ای بزرگتر شده است. البته در گزارش‌ها و اخبار متفاوتی گفته شده است که سایز سنسور دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ، احتمالاً کمتر از ۱ اینچ خواهد بود.

کمپانی سامسونگ در زمینه ساخت سنسورهای مختلف پیش‌گام بوده و قدم‌های موثری در افزایش ابعاد و رزولوشن حسگرهای دوربین موبایل برداشته و حتی این کمپانی توانسته از سنسورهای ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرده است. مدیر‌ بخش سنسور و کسب و کارهای LSI سامسونگ، یونگین پارک در ماه آوریل سال 2020 گفت که این کمپانی تمام تلاش خود را می‌کند که ساخت سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی کامل شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر