فناوری خودران تسلا وارد خودروی شرکت‌های دیگر می‌شود

tesla.jpg

ایلان ماسک، در جلسه‌ی کنفرانس مالی تسلا که بامداد امروز برگزار شد، اعلام کرده است که فناوری خودران تسلا (FSD) به خودروهای یک شرکت بزرگ دیگر نیز وارد خواهد شد.

این بنیان‌گذار شرکت خودروساز آمریکایی، اعلام کرده است که در حال مذاکره با یک شرکت خودروساز بزرگ دیگر است تا مجوز استفاده از فناوری کمک‌راننده‌ی FSD یا Full Self-Driving را به آن‌ها بفروشد. هرچند اسم این شرکت هنوز اعلام نشده است، اما ایلان ماسک اشاره کرده است که فروش مجوز FSD همواره بخشی از برنامه‌ی تسلا بوده است.

در جلسه‌ی مالی، ایلان ماسک بیان داشته است: "ما تلاش نمی‌کنیم که این FSD را برای خودمان نگه داریم. ما از فروش این فناوری به دیگران بسیار خوشحال هستیم."

گزارش ورج نشان می‌دهد که ایلان ماسک قبلاً در توییتر نیز اشاره کرده بود که تسلا می‌خواهد تا حد امکان برای سایر شرکت‌های خودروساز مفید باشد و اعلام کرده بود: "تسلا همچنین خوشحال می‌شود که مجوز Autopilot یا FSD یا سایر فناوری‌هایش را بفروشد."

استفاده از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی اکثر شرکت‌های خودروساز معمولاً محدود به رانندگی در بزرگراه‌ها است، اما تسلا به رانندگانش امکان می‌دهد که از FSD حتی در جاده‌های محلی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی استفاده کنند.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا علاوه بر کنترل شتاب و کاهش سرعت، توانایی گردش به سمت راست و چپ را نیز دارد و در این مسیر عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد.

FSD همچنین می‌تواند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سایر علائم جاده را تشخیص دهد. اما اجرای FSD نیازمند توجه راننده است تا در مواقع لزوم کنترل خودرو را به دست بگیرد.

استفاده از سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موضوع بحث و جدل بوده و برخی منابع اعلام کرده‌اند که این سیستم از سال ۲۰۱۹ به بعد در ۷۳۶ حادثه و تصادف خودروهای تسلا نقش داشته است و منجر به کشته شدن ۱۷ نفر گردیده‌است.

در سال گذشته، تسلا FSD را به‌صورت موقتی از دسترس خارج کرد زیرا آژانس فدرال ارشد آمریکا اعلام کرده بود که این سیستم کمک‌راننده با "خطر تصادف" همراه است. اما پس از رفع مشکلات، FSD مجدداً به دسترس قرار گرفت.

همچنین باید ذکر کرد که تسلا در سال گذشته، سیستم شارژ خودروهایش را به‌صورت عمومی در دسترس قرار داد تا امکان شارژ خودروهای شرکت‌هایی مانند فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز و ولوو نیز با شارژرهای تسلا فراهم شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر