ربات‌های انسان‌نمای تسلا؛ از وعده تا واقعیت در سال آینده

tesla robot ds

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بار دیگر با اعلام برنامه‌های بلندپروازانه برای ربات‌های انسان‌نمای خود، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

او مدعی شده است که این شرکت از سال ۲۰۲۵ این ربات‌ها را به کار خواهد گرفت و تولید انبوه آن‌ها برای فروش به سایر شرکت‌ها از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

اما این وعده‌ها تا چه حد قابل اعتماد هستند؟

سابقه ایلان ماسک در عدم تحقق وعده‌هایش به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال، او در سال ۲۰۱۹ وعده داده بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران موسوم به "روبوتاکسی" راه‌اندازی خواهد کرد، اما این وعده هنوز عملی نشده است.

با این حال، ربات انسان‌نمای تسلا به نام "آپتیموس" گامی بزرگ در جهت تحقق این رویا به حساب می‌آید. نسل اول این ربات در سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و ویدئویی از نسل دوم آن که در حال تا کردن تی‌شرت بود، چند ماه پیش منتشر شد.

 

gettyimages
-

هدف اصلی از ساخت ربات‌های انسان‌نما، کاهش کمبود نیروی کار و انجام کارهای تکراری و خطرناک یا خسته‌کننده در صنایع مختلف است. شرکت‌هایی مانند هوندا و بوستون داینامیکس نیز سال‌هاست که بر روی توسعه این نوع ربات‌ها کار می‌کنند.

با توجه به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، ایلان ماسک در ماه‌های اخیر تمرکز خود را بر روی هوش مصنوعی، نرم‌افزار رانندگی خودکار، روبوتاکسی و ربات آپتیموس گذاشته است. این نشان می‌دهد که او به آینده این فناوری‌ها ایمان دارد و مصمم است تسلا را به رهبر این عرصه تبدیل کند.

اما باید منتظر ماند و دید که آیا این بار ایلان ماسک به وعده‌های خود عمل خواهد کرد یا نه. چالش‌های فنی و اقتصادی زیادی در مسیر تولید انبوه ربات‌های انسان‌نمای تسلا وجود دارد و فقط زمان می‌تواند نشان دهد که این رویا تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهد شد.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: x.com_elonmusk

A_4k_portrait_of_an_25_years_old_iranian_boy_in_the_office_for_a

علی احمدی - کارشناس تولید محتوا

سلام من علی احمدی عاشق بازی، گیم و تکنولوژی هستم. اگر دوست دارید تجربیات و محوتاهای من رو دنبال کنی یا نظر در رابطه با من داشتی خوشحال می‌شم که توی کامنتا با من در ارتباط باشی.....


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر