مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس بازداشت شد

sorush plus.jpg

به گزارش سایت خبری مشرق، مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس به دلیل ایجاد بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شده است. یکی از مدیران سابق سروش اعلام کرده که سروش پلاس به زودی بیانیه‌ای در این زمینه منتشر خواهد کرد.

ادعاهای مطرح شده نشان می‌دهند که این بازداشت به دلیل فراهم کردن بستری برای انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی رخ داده و پس از نادیده گرفتن تذکرات و مکاتبات نهادهای نظارتی و قضایی انجام شده است.

وزارت ارتباطات در پاسخ به پیگیری‌های انجام شده، اعلام کرده که در حال پیگیری هستند. همچنین تیم سروش پلاس تاکنون به این موضوعات پاسخی نداده‌اند. «عباس عسکری»، یکی از مدیران سابق سروش در پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد که به زودی بیانیه‌ای از سوی سروش پلاس منتشر خواهد شد.

پیام‌رسان سروش از سال 1394 با انتشار نسخه آزمایشی آغاز به کار کرد و بعد از عرضه رسمی در سال 1395، صداوسیما در آن سرمایه‌گذاری کرد. چند سال بعد یک پیام‌رسان دیگر با نام سروش پلاس راه‌اندازی شد که اظهارات ضد و نقیضی درباره مالکیت صداوسیما نبست به آن وجود داشت.

اما در اواخر سال 1398 پس از آنکه سازمان صدا و سیما مالکیت سروش را به مزایده گذاشت، «جعفر خورشاد»، رئیس هیات مدیره کنونی پیام‌رسان سروش اعلام کرد که ایجاد فاصله بین سروش پلاس و صداوسیما، شاید یک راهبرد از سوی مدیران سروش پلاس در آن زمان بوده است: «نام پلاس، نشان می‌دهد که این پیام رسان هم زیرمجموعه سروش است و اکنون هم این مزایده برای کل مجموعه پیام رسان سروش است.»

هنوز سرنوشت مزایده سروش مشخص نشده و سروش پلاس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این پلتفرم یکی از پیام‌رسان‌های کمتری است که در طرح اتصال پیام‌رسان‌های بومی به یکدیگر، که از سوی وزارت ارتباطات اجرایی شد، شرکت نکرده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر