تولیدکنندگان گوشی‌های چینی به دنبال رقابت بیشتر با اپل هستند

china.jpg

چند سال است که کمپانی اپل در آمریکا با گوشی‌های چینی رقابت سرسختی دارد. این رقابت باعث شده تا گوشی‌های جذابی راهی بازار شود. ظاهرا چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند که امسال سهم بیشتری از فروش را برای خود کنند و از فروش گوشی های پرچمدار درآمد بیشتری به جیب بزنند.

سازندگان چینی مدتی است که عزم خود را جزم کرده‌اند تا بتوانند فروش گوشی‌های پرچمدار خود را بیشتر کنند. از جمله گوشی‌های پرچمدار جدید چینی‌ها، می‌توان به Honor Magic 4 Ultimate اشاره کرد. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا این افزایش تعداد گوشی‌های پرچمدار چینی معنای خاصی دارد؟

در گزارش‌ها و اخبار جدیدی که منتشر می‌شوند، گفته می‌شود که تولیدکنندگان گوشی‌های چینی به طور فعال تلاش کرده‌اند تا با استفاده از نبود هواوی، سود بیشتری ببرند. با این وجود سازندگان گوشی‌های چینی نتوانسته‌اند آن طور که باید، از فرصت خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، سهم گوشی‌های اندرویدی چینی با قیمت بیش از 600 دلار در این کشور طی سال 2021 حدود 36.5 درصد بوده است؛ این ارقام، کاهش 44.6 درصدی نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهند. به همین دلیل، کمپانی‌های چینی می‌خواهند خانواده پرچمداران خود را بزرگ‌تر از قبل کنند تا سهم فروش خود را از رده گوشی های پرچمدار افزایش دهند.

chinise-oems-struggle-to-increase-flagships-shipments-2.jpg
-

یکی از نمونه‌های مرتبط با این موضوع، سری شیائومی 12 است. این خانواده از سه عضو شیائومی 12، شیائومی 12 ایکس و شیائومی 12 پرو تشکیل می‌شود. احتمالا به‌زودی شیائومی 12 اولترا نیز به این خانواده اضافه می‌شود. با استناد به این موضوع امکان دارد که چینی‌ها بتوانند سهم بیشتری از این رده را طی ادامه سال به خود اختصاص دهند؛ اما این کار ساده‌ای نیست.

به اعتقاد مؤسسه تحلیلی Counterpoint، چینی‌ها می‌بایست در کنار گسترده‌تر کردن خانواده پرچمداران، روی بهبود بخش‌های دیگری تمرکز کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به بهینه‌سازی تجربه بازی، عکاسی و استفاده از نمایشگر اشاره کرد. افزایش شارژدهی باتری نیز از حائز اهمیت زیادی است. در صورتی که تولیدکنندگان چینی بتوانند بهبودهایی را در این بخش به ارمغان بیاورند شاید بتوانند با افزایش فروش قابل توجهی روبه‌رو شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر