جدیدترین بازی Square Enix با کمک هوش مصنوعی ساخته شده است (تاریخ انتشار اعلام شد)

foamstars.jpg

بازی Foamstars که به تازگی توسط Square Enix معرفی شد، به نظر می‌رسد که بزرگترین پروژه بعدی این شرکت خواهد بود. اخیراً اعلام شد که این بازی در تاریخ 13 بهمن (2 فوریه) منتشر خواهد شد و در روز عرضه نیز در دسترس کاربران سرویس PlayStation Plus قرار خواهد گرفت. البته زمان انتشار بازی، تنها موضوعی نیست که درباره عنوان فوم‌استارز فاش شده است زیرا تولیدکننده بازی، کوسوکه اوکاتانی (Kosuke Okatani)، اعلام کرده است که برخی از آثار هنری بازی با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

وقتی از اوکاتانی سوال شد که آیا در توسعه بازی فوم‌استارز از هوش مصنوعی استفاده شده است یا خیر، اوکاتانی افشا کرد که از ابزار هوش مصنوعی Midjourney برای تولید تعداد کمی از آیکون‌های بازی استفاده شده. برای کسانی که اطلاع ندارند، Midjourney یک ابزار است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن پیشنهادهای متنی، تصاویری ساخته شده توسط هوش مصنوعی دریافت کنند.

اوکاتانی در ادامه توضیح داد که تمام بخش‌های اصلی بازی توسط افراد تیم، توسعه و ساخته شده‌اند اما تیم قصد داشت تا ابزارهای هوش مصنوعی را نیز آزمایش و قابلیت‌های آن را بسنجد. سخنگو استودیو Square Enix نیز در یک بیانیه به سایت VGC اعلام کرده است که از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد جلد‌های موسیقی متن اصلی آلبوم درون بازی استفاده شده اما تمام موضوعات دیگر در بازی، توسط تیم توسعه ایجاد شده است.

midjourney.jpg
-

اگر کل محتوای موجود در بازی را در نظر بگیریم، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها 0.01٪ یا حتی کمتر از آن را تشکیل می‌دهد اما آزمایشات کوچک نیز می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در سازندگان شود تا پروژه‌های خود را با هوش مصنوعی ترکیب کنند.

این اخبار به تازگی پس از اظهارات تاکاشی کیریو (Takashi Kiryu)، رئیس Square Enix، منتشر شده که این شرکت قصد دارد در سال‌های آینده برای پیشرفت در بازی‌ها، به شدت از هوش مصنوعی استفاده کند. بسیاری از تولیدکنندگان بازی و هنرمندان، مخالف استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌ها هستند و استفاده زودهنگام از قابلیت‌های آن در تولید بازی‌ها، احتمالاً دلیل نگرانی هنرمندانی است که با این روش‌ها مخالفت می‌کنند.

اغلب افراد، هوش مصنوعی را به عنوان یک مشکل نمی‌بینند اما بسیاری از آن‌ها، انتقادات خود را برای استفاده از آن در زمینه‌های هنری بیان کرده‌اند. هنرمندان، نویسندگان و صداپیشگان، چندین ماه‌ است که نگرانی‌های خود را در مورد هوش مصنوعی اعلام کرده‌اند؛ چراکه استفاده از ابزارهای این چنینی می‌تواند فرصت‌های شغلی افراد جوان و خلاق را بگیرد. بسیاری از افراد ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی باعث سرقت ادبی می‌شود، زیرا این ابزارها، اغلب از صداهای بازیگران معروف و تصاویر موجود برای تولید محتوای جدید استفاده می‌کنند.

نظر شما در رابطه با آینده هوش مصنوعی چیست؟ آیا اعتراض‌های هنرمندان باعث جلوگیری پیشرفت هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف می‌شود یا استفاده از ابزارهای جدید باعث از بین رفتن شغل عده زیادی از هنرمندان می‌شود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر