کنسول دستی سگا با طراحی نوستالژی ساخته شد

Mega-95-Sega-Gensis.jpg

در نمایشگاه CES 2024، برای اولین بار کنسول دستی با طراحی نوستالژی و به منظور اجرای بازیهای اصلی سگا، طراحی و معرفی شد. کنسول Mega 95، یک دستگاه بازی دستی جدید از شرکت Hyperkin است که قابلیت اجرای کارتریج‌های اصلی Sega Genesis و Mega Drive را دارد.

این دستگاه مجهز به یک نمایشگر پنج اینچی است که دارای یک دکمه تغییر نسبت نمایش بین 4:3 و 16:9 است. باتری آن براساس ادعای Hyperkin باید تا ۱۰ ساعت، در هر شارژ دوام بیاورد. می‌توان آن را به عنوان یک نسخه مدرن از دستگاه Genesis Nomad در نظر گرفت که تقریباً سه برابر طول عمر باتری و سایر امکانات مدرن دارد.

در سال 2018 یک کنسول به نام RetroN HD Gaming Console، با طراحی نوستالژی که برای اجرای بازی‌های سگا طراحی شده بود، با قیمت 59.99 دلار به بازار عرضه شد و به نظر می‌آید که این کنسول دستی، نسخه قابل حمل کنسول بازی RetroN HD Gaming Console است. هرچند که شرکت Hyperkin اطلاعاتی در رابطه با جزئیات نحوه اجرای عناوین کلاسیک Genesis توسط Mega 95 نمی‌پردازد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که RetroN HD دارای سخت‌افزار باکیفیتی است که در کنسول خانگی Mega Sg از شرکت Analogue به کار رفته است.

Mega_95_Media_Image_Smaller.jpg
-

اگرچه Mega 95، در اصل به عنوان یک سیستم دستی طراحی شده است اما پورت‌های مختلف برای افزودن کنترلر اضافی و یک پورت USB-C برای اتصال به تلویزیون در طراحی این دستگاه به کار رفته است.

تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت یا تاریخ عرضه Mega 95 اعلام نشده اما دیگر کنسول دستی این شرکت که شبیه‌ساز دستگاه NES است، در حال حاضر با قیمت ۱۱۹٫۹۹ دلار به فروش می‌رسد. امیدواریم که کنسول Mega 95، از نظر قیمتی مقرون به صرفه‌تر و امکان خرید آن آسان‌تر باشد.

در صورت انتشار اخبار جدید، آن را در فیسیت قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر