برنامه ایکس به زودی اشتراکی می‌شود

Untitled-1.jpg

ایلان ماسک، مالک شرکت ایکس، امروز ایده‌ای مبنی بر اینکه شبکه اجتماعی ایکس ممکن است دیگر یک پلتفرم رایگان نباشد را مطرح کرد.

ایلان ماسک در روز دوشنبه طی یک گفتگوی زنده با نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از کاربران خود حق عضویت کمی را به صورت ماهیانه برای استفاده از پلتفرم ایکس دریافت کند. به گفته او چنین تغییری برای مقابله با مشکل ربات‌ها در این پلتفرم ضروری است.

ماسک در ادامه توضیح داد: "تنها راهی که برای مبارزه با ارتش‌های عظیمی از ربات‌ها به ذهنم می‌آید، حق اشتراک است. هر بار که یک نفر بخواهد یک ربات جدید بسازد، نیاز به پرداخت هزینه جدید دارد.

ماسک مبلغ پرداخت ماهیانه جدید را ذکر نکرد، اما آن را به عنوان "مقدار کمی" توصیف کرد.

در طول گفتگو، ماسک همچنین آمارهای جدیدی در مورد ایکس به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که اکنون این سایت دارای 550 میلیون کاربر ماهیانه است که به صورت میانگین، روزانه 100 تا 200 میلیون پست ایجاد می‌کنند.

امکان مقایسه دقیق بین تعداد کاربران ایکس و توییتر وجود ندارد زیرا قبل از ایلان ماسک، توییتر با استفاده از معیار خاصی به نام "متوسط ​​کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد" یا mDAU تعداد کاربران خود را محاسبه می‌کرد. این معیار قدیمی تعداد کاربرانی که با استفاده از تبلیغات کسب درآمد می‌کردند را نشان می‌داد. توییتر در آخرین گزارش عمومی درآمدی خود در فصل اول سال 2022، 229 میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درامد(mDAU) داشت.

Twitter-and-X-4c4103f6bc3c42e0b7197b60a50317ca.jpg
-

ماسک درباره برنامه کلی خود مربوط به اشتراکی کردن برنامه X یا زمان اعمال این تغییرات صحبتی نکرد، اما از زمان خرید پلتفرم توییتر، توسط ماسک، شرکت به دنبال کسب درآمد از مشترکین خود بوده و همواره به کاربران خود فشار آورده است تا اشتراک ایکس پرمیوم (قبلاً توییتر بلو) را خریداری کنند. این خدمت اشتراکی با قیمت 8 دلار در ماه یا 84 دلار در سال امکانات متنوعی از جمله امکان ویرایش پست‌ها، رتبه‌بندی اولویت‌دار در جستجو و گفتگوها، امکان نوشتن پست‌های بلندتر و موارد دیگر ارائه می‌دهد،.

ایکس تعداد کاربرانی که اشتراک این شرکت را خریداری کرده‌اند را اعلام نمی‌کند، اما تحقیقات مستقل نشان می‌دهد که ایکس پرمیوم تاکنون موفق به کسب رضایت کاربران خود نشده است. یک تحقیق تعیین کرد که از بین 550 میلیون کاربر تنها 827,615 نفر در حال حاضر مشترک ایکس پرمیوم هستند.

ایده پرداخت هزینه اشتراک برای استفاده از برنامه ایکس موضوع جدیدی نیست. در واقع،Platformer در سال گذشته گزارش داد که ماسک در حال بررسی امکان قرار دادن تمام توییتر پشت دیوار پرداخت اشتراک است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر