تیک تاک برای رقابت با یوتیوب آماده می‌شود؛ بارگذاری ویدیو تا 15 دقیقه

tiktok.jpg

تیک‌تاک ابتدا با امکان پست کردن کلیپ‌های ۱۵ ثانیه‌ای آغاز کرد، اما اکنون به دنبال رقابت در حوزه‌ی ویدئوهای طولانی‌تر است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی در شبکه اجتماعی تردز، تیک‌تاک به‌صورت آزمایشی امکان آپلود ویدئوهای ۱۵ دقیقه‌ای را برای برخی از کاربران در مناطق خاص فراهم کرده است. پیش از این، محتواهای این پلتفرم تنها می‌توانستند حداکثر ۱۰ دقیقه باشند.

تیک‌تاک به صورت اصلی با امکان اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ۱۵ ثانیه‌ای شروع به کار کرد و سپس با تغییر این محدودیت به یک دقیقه، مسیر خود را به سمت تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های موبایل ادامه داد.

در ادامه، محدودیت زمان ویدئوها در تیک‌تاک چندین بار اصلاح شده و در سال ۲۰۲۱ به ۳ دقیقه و سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دقیقه افزایش یافت. این پلتفرم مورد پسند جوانان بسیاری قرار داشته و اکنون با معرفی امکان آپلود ویدئوهای ۱۵ دقیقه‌ای، تلاش می‌کند تا به تبدیل به رقیب جدی‌تری برای یوتیوب در دسته ویدئوهای طولانی‌تر بپردازد.

تیک تاک

این تغییر برای سازندگان ویدئوها در تیک‌تاک به این معناست که حالا آن‌ها برای اشتراک ویدئوهای آموزشی و سرگرمی خود نیازی به برش ویدئو به چند بخش برای پیشامد تعیین شده ندارند.

هر چند که تمام کاربران تیک‌تاک از این تغییر را تحت پوشش قرار داده نیستند، زیرا بسیاری از آن‌ها از تیک‌تاک به‌عنوان یک پلتفرم با کلیپ‌های کوتاه و سرگرم‌کننده شناخته می‌شوند و از آن لذت می‌برند. این شرکت به خواسته‌ها و انتقادات کاربران احترام می‌گذارد و تلاش می‌کند با ارتقاء ویژگی‌هایی همچون جلوبردن سریع‌تر ویدئوها، تأیید جایگاهش را کسب کند.

قبلاً، تیک‌تاک تازه ویژگی‌هایی همچون حالت تمام‌صفحه‌ی افقی را معرفی کرده بود که برای رقابت با یوتیوب طراحی شده بود. این ویژگی هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد. همچنین هنوز اطلاعاتی در دست نیست که ویژگی آپلود ویدئوهای ۱۵ دقیقه‌ای برای تمام کاربران تیک‌تاک کی در دسترس قرار می‌گیرد.

در حالی که تیک‌تاک با تست ویدئوهای با طول بیشتر و امکان تغییر وضعیت افقی به دنبال چالش به جایگاه یوتیوب است، پلتفرم ویدیویی تحت مالکیت گوگل نیز تلاش می‌کند با ویژگی‌های مانند ویدئوهای کوتاه Shorts به سلیقه‌های مختلفی تطابق یابد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: threads.net

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر