دوازده اتهام جدی علیه پاول دروف مطرح شده است

pavoldrouv

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، اخیراً در فرودگاه بورژه در نزدیکی پاریس بازداشت شد و اکنون با ۱۲ اتهام جدی روبرو است.

دیروز خبر دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در پاریس منتشر شد که این خبر به سرعت تمام رسانه‌ها را در شوک فرو برد. اما با گذشت یک روز، جزئیات بیشتری از این اتفاق آشکار شده است.

براساس اطلاعات جدید، پاول دوروف به ۱۲ اتهام سنگین متهم شده است. این اتهامات شامل همدستی در مدیریت یک بستر آنلاین برای انجام معاملات غیرقانونی، عدم همکاری با مقامات قانونی در ارائه اطلاعات و اسناد، همدستی در توزیع محتوای غیراخلاقی، مواد مخدر و جرایم سایبری، و همچنین مشارکت در کلاهبرداری‌های مرتبط با گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته است. دوروف در حالی دستگیر شد که از باکو به پاریس سفر کرده بود و قصد داشت یک شب را در پاریس بگذراند.

این اتهامات در شرایطی مطرح شده‌اند که واکنش‌ها به دستگیری دوروف در سطح جهانی متفاوت بوده است. برخی حامیان راست‌گرای او، از جمله ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، دستگیری دوروف را نشانه‌ای از سانسور در اروپا می‌دانند. با این حال، این حمایت‌ها بیشتر از سوی گروه‌هایی صورت گرفته که نفوذ چندانی در اروپا ندارند و بعید به نظر می‌رسد تأثیری بر سرنوشت قضایی دوروف داشته باشند.

روس‌ها، کشور زادگاه دوروف، به صورت رسمی از او حمایت کرده و از مقامات فرانسوی خواستار همکاری شده‌اند. اما این درخواست با استقبال سردی از سوی مقامات فرانسوی روبرو شده و هیچ تضمینی برای همکاری از سوی آن‌ها ارائه نشده است.

در این میان، تلگرام نیز با صدور بیانیه‌ای اتهامات علیه دوروف را بی‌اساس خوانده و تأکید کرده که این پلتفرم به قوانین اتحادیه اروپا پایبند است و دوروف نیز چیزی برای پنهان کردن ندارد. تلگرام همچنین مسئولیت پلتفرم در قبال سوءاستفاده‌های کاربران را رد کرده است. این در حالی است که برخی تحلیل‌گران معتقدند این اتهامات بیشتر به منظور فشار بر دوروف و تلگرام برای رسیدن به توافقی پشت پرده مطرح شده‌اند.

طبق اعلام مقامات فرانسوی، پاول دوروف ممکن است تا تاریخ ۲۸ اوت (دو روز دیگر) در بازداشت بماند، و این زمان برای ادامه تحقیقات و احتمالاً مذاکره با او مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نیز در بیانیه‌ای رسمی تأکید کرده که این دستگیری به هیچ وجه جنبه سیاسی ندارد و صرفاً در راستای حمایت از شهروندان و در چارچوب قوانین انجام شده است.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: coingape.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر