چینی‌ها از حضور اپل در کشورمان استقبال می‌کنیم

apple.jpg

با توجه به کاهش فروش آیفون ۱۵ در چین و منع استفاده آن برای کارمندان دولت، تیم کوک به هدف تقویت همکاری با چینی‌ها، یک سفر غیرمنتظره به پکن داشته است.

دینگ دوئی شیانگ، معاون نخست‌وزیر چین، به تیم کوک اعلام کرد که از مشارکت اپل در توسعه اقتصاد دیجیتال چین استقبال می‌کند. تیم کوک تنها کمتر از یک ماه پس از عرضه گوشی آیفون ۱۵ در چین، به صورت غیرمنتظره به پکن سفر کرده است.

این سفر کوک به چین در شرایطی رخ می‌دهد که رقابت بین تولیدکننده آیفون و هواوی در سومین بازار بزرگ اپل به شدت شدید شده و پکن نظارت خود را در مورد مسائل امنیتی تقویت کرده است.

به نقل از رویترز، مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرده است که فروش گوشی آیفون ۱۵ در ۱۷ روز اول عرضه آن در چین، نسبت به آیفون ۱۴، حدود ۴٫۵ درصد کاهش داشته است؛ در حالی که بیش از ۱٫۶ میلیون گوشی هواوی میت ۶۰ پرو تقریباً همزمان با عرضه آیفون ۱۵ در چین فروخته شده‌اند. قیمت میت ۶۰ پرو در چین کمتر از قیمت گوشی‌های آیفون جدید است.

در ماه سپتامبر (شهریور)، دولت چین محدودیت‌ها را در استفاده آیفون توسط کارمندان گسترش داد و به کارکنان برخی از سازمان‌های دولتی دستور داد که در محل کار از گوشی آیفون خود استفاده نکنند.

به گفته‌ی رادیو دولتی چین، دینگ در جلسه‌ای با کوک در روز پنج‌شنبه گفت: چین حاضر است فرصت‌های بیشتری را برای توسعه فعالیت شرکت‌های خارجی مانند اپل در کشور فراهم کند.

کوک همچنین پاسخ داد: اپل به چشم‌انداز بازار چین خوش‌بین است و تمایل دارد همکاری خود را در زمینه‌هایی از جمله تولید پیشرفته و اقتصاد دیجیتال چین تقویت کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر