واتساپ در برابر هند عقب نشینی کرد؛ کاربران هندی در هیچ شرایطی محدود نخواهند شد

واتساپ.jpg

قوانین حریم خصوصی واتساپ با مخالفت شدید و البته تهدید دولت هند مواجه شده است. در نهایت واتساپ از مواضع خود کوتاه آمده و اعلام کرده است که کاربران هندی حتی در صورت عدم پذیرش قوانین جدید، محدود نخواهند شد.

واتساپ و تغییرات مربوط به حریم خصوصی‌اش مدت‌هاست که بحث برانگیز شده است. این شرکت حتی مجبور شد اعمال سیاست‌های جدیدش را به مدت 3 ماه به تعویق بیندازید تا در این مدت بتواند کاربران را متقاعد کند که جمع آوری و به اشتراک گذاری داده‌ها با شرکت‌های شخص ثالث، به نحوی که کاربران تصور می‌کنند نیست. با این حال کاربران زیادی هستند که حاضر به پذیرش این تغییرات نیستند و قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ را تأیید نمی‌کنند. همچنین برخی از دولت‌ها هم در حال فشار آوردن به واتساپ هستند تا سیاست‌های جدید اعمال نشود. دولت هند یکی از همین کشورهاست.

درواقع هفته‌ی گذشته بود که دولت هند با ارسال نامه‌ای، ضمن تبعیض‌آمیز و غیرمنصفانه و غیرمسئولانه خواندن سیاست‌های جدید، از واتساپ خواستار شد که قوانین جدید حریم خصوصی را در مورد این کشور اعمال نکند. نامه‌ی هند یک درخواست ساده نبود و به نوعی هشدار هم به همراه داشت. به عبارتی در این نامه گفته شده بود که اگر درخواست رضایت بخش نباشد، احتمالاً در هند با واتساپ برخورد قانونی خواهد شد.

همین فشارهای دولت هند باعث شد تا واتساپ اعلام کند که کاربران هندی حتی اگر قوانین جدید واتساپ را نپذیرند، محدودیتی برای‌شان در نظر گرفته نخواهد شد. تنها گفته شده است که هر چند وقت یکبار، این قوانین برای کاربران هندی یادآوری خواهد شد تا در صورت تمایل آن را بپذیرند.

مخالفت با سیاست‌های جدید واتساپ تنها به هند محدود نیست، بلکه برخی از کشورهای اروپایی و... هم با آن مخالف هستند. باید منتظر باشیم و ببینیم که واتساپ در برابر این مخالفت‌ها چه تصمیمی خواهد گرفت.

اخبار مرتبط:

واتساپ با حمله به رقبا بیانیه جدیدی درباره سیاست حریم خصوصی خود منتشر کرد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی د

پنج‌شنبه, 06 خرداد 1400

ای کاش ایران هم مثل هند روسیه و بقیه کشور‌ها، حاکمیت مجازی داشت...
هرچند که از اوایل فعالیت واتساپ، من از تلگرام بیشتر خوشم میومد.

پاسخ

ثبت نظر