چرا آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ برای عده‌ای از کاربران منتشر نشده است

Untitled-1.jpg

در ماه اکتبر 2020 یا بهتر است بگوییم به‌روزرسانی یک ماه گذشته ویندوز 10 در حالی منتشر شد که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا هنوز به این آپدیت دسترسی ندارد؛ این اتفاقات باعث شده است که به نظر برسد که یک سری مشکلات باعث این تأخیر شده است.

گزارشات زیادی در رابطه با آپدیت جدید ویندوز منتشر شده است، برخی از کامپیوترهایی که از پورت تاندربولت استفاده می‌کنند نتوانستند به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ را دریافت کنند؛ حتی برخی از این سیستم‌ها به‌روزرسانی ماه می ۲۰۲۰ را هم دریافت نکرده‌اند. به نظر می‌رسد که کاربران باید تا زمانی که مشکلات مایکروسافت و اینتل برطرف نشود، تحمل کنند و آپدیت‌های جدید را دریافت نکنند. البته کاربران زیاد درگیر این مشکل نمی‌شود اما اگر بخواهند یک حافظه SSD مدل NVMe را از طریق پورت تاندربولت به کامپیوتر متصل کنند دچار مشکل خواهند شد؛ این اتصال باعث می‌شود تا سیستم‌ کاربران از کار بیفتد و به همین دلیل مایکروسافت از آپدیت این کامپیوترها به نسخه جدید ویندوز ۱۰ تا به الان جلوگیری کرده است.

فعالان پشتیبانی شرکت مایکروسافت متنی را منتشر کرده‌اند که در آن اشاره کرده اند که در حال همکاری با شرکت اینتل هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر مشکل اتصال حافظه‌های NVME SSD ازطریق تاندربولت در ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰۰۴ و ویندوز ۱۰ نسخه 20H2 را حل و فصل کنند. کاربران در گزارش‌های زیادی گفته‌اند که زمانی‌ این حافظه‌ها به ‌واسطه تاندربولت به سیستم متصل می‌کنیم، با صفحه آبی مواجه می‌شویم که روی آن پیام خطای «DRIVER_VERIFIER_DMA_VIOLATION (e6) An illegal DMA operation was attempted by a driver being verified» دیده می‌شود. البته راهنمایی‌های در این رابطه منتشر شده که کاربران ویندوز 10 باید پورت تاندربولت را حذف کنند.

در ادامه این فایل راهنما آمده است که کاربرانی که از پورت تاندربولت استفاده می‌کنند، به دنبال دریافت به‌روزرسانی‌های می ۲۰۲۰ و 20H2 ویندوز ۱۰ نباشند و این کار را به صورت دستی انجام ندهند. این احتمال وجود دارد که این مشکل در به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ درست شود تا کاربران مشکلی نداشته باشند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: windowscentral

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

همراه اول همراه همیشه دزد

یک‌شنبه, 18 آبان 1399

اینتل باگ
مایکروسافت باگ
ویندوز باگ
جهت مرگ ماکروسافت صلوات

پاسخ

IL

دوشنبه, 19 آبان 1399

شما حتما روانشناس یه سر بزن

جهرمی نت شبانه را برگردان

شنبه, 16 اسفند 1399

لنعت برا مایکروسافت، همه ی پروژه هام پرید!

ثبت نظر