آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 با تغییرات جزئی منتشر شد

آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10.jpg

اخیراً آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 منتشر شده است. در این آپدیت تغییرات جزئی مانند تغییرات در ظاهر منو، یکپارچگی بیشتر با مرورگر اج، امکان تغییر رفرش ریت نمایشگر و... را شاهد هستیم.

آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 اخیراً منتشر شد اما همانطور که انتظار می‌رفت، تغییرات زیاد و چشم‌گیری را در این آپدیت شاهد نبودیم. درواقع در این آپدیت تنها شاهد تغییرات جزئی مانند تغییر ظریفی در منوی استارت ویندوز 10 و تغییراتی جزیی دیگری هستیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. بافیسیت همراه باشید.

تغییر ظاهری منو

درواقع با کمی دقت به منو، متوجه می‌شوید که پس زمینه‌ی مورد استفاده در پنجره‌ها، دیگر به رنگ آبی (یا رنگی که شما انتخاب کرده‌اید) نیست، بلکه این پس زمینه عملاً یک لایه مات است که بر اساس تم تیره یا روشن ویندوز مشخص می‌شود. تغییر دیگر منو هم این است که در قسمت سمت چپ منو، دیگر آیکون برنامه‌ها داخلی یک مربع رنگی (اغلب آبی و سبز و قرمز) قرار نمی‌گیرند.

یکپارچگی بیشتر با مایکروسافت اج

یکی از تغییرات دیگری که آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 به خود دیده است، افزایش یکپارچگی ویندوز 10 با مرورگر مایکروسافت اج است. درواقع حالا برای حرکت در تب‌های باز شده در مایکروسافت اج، می‌توانید از دو کلید Alt + Tab استفاده کنید (در ویندوز با فشردن این کلیدها، بین برنامه‌های باز، جا به جا می‌شوید).

تغییر ساده‌ی رفرش ریت نمایشگر

یکی از کاربردی‌ترین تغییراتی که در آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 شاهد هستیم، امکان تغییر ساده‌ی رفرش ریت مانیتور از طریق تنظیمات سیستم است. این ویژگی بیشتر برای گیمرها اهمیت دارد و دیگری نیازی ندارند که برای تغییر رفرش ریت، دست به دامان تنظیمات کارت گرافیک و... شوند.

تغییر رفرش ریت نمایشگر از طریق تنظیمات.jpg
تغییر رفرش ریت نمایشگر از طریق تنظیمات -

نمایش بهتر نوتیفیکیشن‌ها

در این آپدیت جدید نوتیفیکیشن‌ها با لوگوی خود برنامه نمایش داده می‌شوند تا کاربر ساده‌تر بتواند آن را شناسایی کند.

در نهایت باید بگوییم که انتشار این آپدیت به صورت تدریجی است و ممکن است چند هفته‌ای برای دانلود و نصب آن منتظر بمانید.

اخبار مرتبط:

راه حل رفع مشکل وصل نشدن ویندوز 10 به وای فای

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر