ویندوز 10X ابتدا برای لپ‌تاپ‌های معمولی عرضه می‌شود

ویندوز10X

مایکروسافت: ویندوز 10X به جای گجت‌های دونمایشگره، ابتدا برای لپتاپ‌های معمولی عرضه خواهد شد.

قرار بود تا ویندوز 10X برای دستگاه‌های دو نمایشگر معرفی و عرضه شود اما روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10X را در حال حاضر به جای دستگاه‌های دو نمایشگر، برای لپ تاپ‌های معمولی معرفی و آماده خواهد شد. در این خصوص باز هم باید بگوییم که پای کرونا در میان است و این ویروس باعث شده است تا برنامه‌های مایکروسافت به هم بریزد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای در این خصوص چنین توضیح داده است:

از ماه اکتبر که برنامه‌ ریزی مایکروسافت برای گجت‌های ویندوزی دو نمایشگره را اعلام کردیم، تا به امروز، دنیا تا حد زیادی تغییر کرده است. مایکروسافت ویندوز 10X را با هدف انعطاف پذیری طراحی کرده و همین انعطاف پذیری باعث شده تا فعلا تمرکزمان را به روی گجت‌های ویندوزی یک نمایشگره بگذاریم.

-

اگرچه مایکروسافت هیچ زمانی برای عرضه ویندوز 10X برای گجت‌های یک نمایشگره و دو نمایشگره مشخص نکرده است اما چیزی که راجع به آن مطمئن هستیم، این است که این سیستم عامل ابتدا برای لپ تاپ‌های معمولی عرضه خواهد شد.

درواقع به دنبال شیوع کروناویروس در سراسر جهان، کاربرانی که از کامیپوتر و لپ تاپ برای انجام کار و یا درس خواندن استفاده می‌کنند، به شدت افزایش یافته است. از این رو مایکروسافت هم تصمیم گرفته است تا اولویت عرضه این سیستم عامل را ابتدا برای لپ تاپ‎‌های عادی قرار دهد.

در آخر باید بگوییم که ویندوز 10X به صورت کلی برای دستگاه‌های دو نمایشگره مانند سرفیس نئو طراحی شده بود و یکی از تفاوت‌های آن با ویندوز10 معمولی، سادگی و مدرن‌تر بودن رابط کاربری آن است. حالا اما به وجود آمدن شرایط جدید، انتظار داریم که این سیستم عامل ابتدا برای لپ تاپ‌های معمولی عرضه شود و سپس برای دستگاه‌های دو نمایشگره. انتظار می‌رود که دستگاه‌های دو نمایشگره تا پایان سال 2020 هم به این سیستم عامل مجهز نشوند.

پیشنهاد فیسیت:

مک بوک پرو ۱۳ اینچی مدل ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر