با تأثیر هوش مصنوعی، ثروت مدیرعامل AMD به یک میلیارد دلار رسید

AMD.jpg

با توجه به گزارش فوربس، ثروت "لیزا سو"، مدیرعامل شرکت AMD، با عبور قیمت سهام این شرکت از مرز 170 دلار، به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

اکنون سو به‌عنوان بیست‌وششمین زن یک میلیارد دلاری خودساخته ایالات متحده شناخته می‌شود. هرچند هوش مصنوعی باعث شده تا مدیرعامل AMD به یک ثروتمند تبدیل شود، اما او برای رسیدن به رقیب اصلی خود، "جنسن هوانگ"، مدیرعامل شرکت انویدیا، راه زیادی در پیش دارد.

به گزارش فوربس، ارزش خالص دارایی‌های سو به‌طور تخمینی 1.1 میلیارد دلار است که حدود سه چهارم آن (با ارزش کل تقریباً 700 میلیون دلار) را سهام AMD تشکیل می‌دهد.

Lisa-Su

قیمت سهام AMD از ژانویه تاکنون رشد بسیار زیادی داشته است و ابتدا به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته رسید. سپس رکورد قبلی 164.46 دلاری مربوط به نوامبر 2021 را شکست و در نهایت به 184.92 رسید و طی چند هفته گذشته کمی بالاتر از 170 دلار بوده است.

از آنجایی که سو از سال 2016 حدود 400 میلیون دلار از سهام AMD را فروخته است، دارایی خالص او اکنون (حداقل) 1.1 میلیارد دلار است.

سو سال 2014 مدیرعامل AMD شد، زمانی که شایعه شده بود این شرکت تقریباً ورشکست شده است. او حقوق کمتری نسبت به "روری رید"، مدیرعامل سابق، دریافت می‌کرد و در مقابل، دستمزد خود را در قالب سهام دریافت می‌کرد که تا قبل از سال 2016 حدود 2 تا 4 دلار بوده است.

با توجه به اینکه دستمزد او عمدتاً به عملکرد سهام AMD وابسته است، سو به بالا بردن قیمت سهام آن تشویق می‌شود. سو اساساً به لطف معماری پردازنده Zen، شرکت را متحول کرد که این امر برای AMD کسب درآمد از طریق پردازنده‌ها و سهم بازار بیشتری را به همراه داشت. ارزش بازار AMD اولین بار پس از خرید Xilinx از اینتل پیشی گرفت، که فناوری موردنیاز برای جاه‌طلبی‌های AMD در زمینه هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: forbes.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر