ایکس در برزیل مسدود شد؛ درگیری ماسک با قاضی برزیلی شدت گرفت

X berazil

در اقدامی جنجالی، قاضی دیوان عالی برزیل، الکساندر دی مورائس، دستور مسدود شدن شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را در این کشور صادر کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ایلان ماسک، مالک ایکس، از معرفی نماینده قانونی جدید برای این شرکت خودداری کرد. این اقدام جدیدترین فصل از درگیری‌های طولانی‌مدت ماسک با مقامات قضایی برزیل است.

علت مسدود شدن ایکس

قاضی مورائس به ایکس اولتیماتوم داده بود که در صورت معرفی نکردن نماینده قانونی، فعالیت آن در برزیل متوقف خواهد شد. ماسک با رد این درخواست، اعلام کرد که از نقض آزادی بیان در این کشور خودداری می‌کند. همچنین، دولت برزیل جریمه‌های سنگینی را برای افرادی که از طریق VPN به ایکس دسترسی پیدا کنند، در نظر گرفته است.

درگیری ماسک و مورائس

درگیری بین ماسک و مورائس از ماه‌ها پیش آغاز شده است. مورائس در ماه آوریل تحقیقاتی را علیه ایکس به دلیل فعال کردن مجدد حساب‌های مسدود شده آغاز کرد. این حساب‌ها عمدتاً متعلق به حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل، بودند. ماسک این اقدامات را سانسور خوانده و از آن انتقاد کرده است.

 

STK160_X_TWITTER__A
-

ماسک و ایکس معتقدند که این تصمیم، آزادی بیان را در برزیل به خطر می‌اندازد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را برای لغو این دستور خواهند کرد و قصد دارند شفافیت بیشتری در مورد این پرونده ایجاد کنند.

علاوه بر مسدود شدن ایکس، شرکت استارلینک، یکی دیگر از شرکت‌های ایلان ماسک، نیز با مشکلات حقوقی در برزیل مواجه شده است. مورائس دستور مسدود کردن دارایی‌های استارلینک را نیز صادر کرده است.

این تصمیم واکنش‌های مختلفی را در سطح جهانی برانگیخته است. برخی از این تصمیم حمایت کرده و آن را اقدامی برای حفظ نظم و امنیت در فضای مجازی می‌دانند، در حالی که برخی دیگر آن را نقض آزادی بیان و دخالت در امور خصوصی شرکت‌ها می‌دانند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theverge.com

A_4k_portrait_of_an_25_years_old_iranian_boy_in_the_office_for_a

علی احمدی - کارشناس تولید محتوا

سلام من علی احمدی عاشق بازی، گیم و تکنولوژی هستم. اگر دوست دارید تجربیات و محوتاهای من رو دنبال کنی یا نظر در رابطه با من داشتی خوشحال می‌شم که توی کامنتا با من در ارتباط باشی.....


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر