سرویس xCloud برای iOS در دسترس قرار می‌گیرد؛ ارائه نسخه مبتنی بر وب

xcloud.jpg

مایکروسافت حالا در حال کار کردن روی نسخه‌ی مبتنی بر وب xCloud است تا کاربران iOS هم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مدتی است که اپل سرویس‌هایی مانند xCloud و Stadia را مسدود و امکان استفاده از آن‌ها از طریق اپ استور را برای کاربرانش به شدت محدود کرده است. درواقع اپل خواستار این است که مایکروسافت به صورت جداگانه برنامه‌ها و بازی‌های خود را برای اپ استور توسعه داده و منتشر کند. با این حال مایکروسافت با این روال چندان موافق نبود و همین موضوع باعث شد که xCloud روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد عرضه نشود.

با این وجود حالا مشخص شده است که مایکروسافت تصمیم دارد تا در اوایل سال 2021 نسخه‌ی مبتنی بر وب سرویس xCloud را ارائه کند تا کاربران iOS هم بتوانند بدون هیچ مشکلی از این سرویس بهره ببرند. به واسطه‌ی این نسخه‌ی مبتنی بر وب، عملا نیازی به استفاده از اپ استور نیست و درواقع مایکروسافت قصد دارد تا از ترفند آمازون در اجرای سرویس جدید استریم Luna game برای این کار استفاده کند.

رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت هم در جلسه‌ای این موضوع را تایید کرده است و از توسعه‌ی نسخه‌ی تحت وب xCloud خبر داده است. وی همچنین از برنامه‌های مایکروسافت برای توسعه xCloud برای کامپیوتر هم خبر داده است. به اعتقاد او کامپیوترهای شخصی یک فرصت عالی برای Game Pass و game streaming است و گویا مایکروسافت در نظر دارد تا در سال 2021، سرویس xCloud را برای ویندوز 10 کامپیوترهای شخصی هم ارائه کند. حتی گفته می‌شود که مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌های پیش نمایش این سرویس است و انتظار داریم که در سال آینده شاهد عرضه‌ی سرویس xCloud روی ویندوز 10 کامپیوترهای شخصی باشیم.

اخبار مرتبط:

خرید لپ تاپ دانش آموزی، دانشجویی، گیمینگ و حرفه‌ای

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر