حفاظت از محیط زیست با کاهش پلاستیک در بسته بندی گوشی‌؛ شیائومی اپل را به سخره می‌گیرد

شیائومی و حذف پلاستیک بسته بندی گوشی‌هایش.jpg

بعد از ماجرای حذف هدفون و شارژر در جعبه آیفون‌های 12 با هدف محافظت از محیط زیست، شیائومی با کاهش 60 درصدی پلاستیک در بسته بندی گوشی‌هایش، عملا اپل را به سخره گرفته است.

آیفون‌های 12 چند روز پیش معرفی شدند و دیدیم که شایعات درست بوده و این گوشی‌ها بدون شارژر و هندزفری درون جعبه، عرضه شدند. علاوه بر گوشی‌های سری آیفون 12، این اتفاق برای آیفون SE، آیفون 11 و آیفون XR هم رخ داد. به گفته‌ی اپل، هدفی که این کمپانی از این کار دنبال می‌کند، کاهش آسیب به محیط زیست است. درواقع در رویداد Hi, Speed، اپل رسماً اعلام کرد که آیفون‌های 12 را تنها با کابل USB-C عرضه خواهد کرد.

در اصل اپل در نظر دارد تا کاربران آیفون، گوشی جدید خود را با همان شارژر قبلی‌شان شارژ کنند اما در صورتی که شارژر ندارند، هزینه خرید آن به عهده خودشان خواهد بود. اگر دقت کنید، می‌بینید که اپل با این اقدام، بیشتر از اینکه به فکر محیط زیست باشد، به نفع خود و کاهش هزینه‌هایش کار کرده است. همین موضوع هم باعث تمسخر شرکت‌های ساموسنگ و شیائومی نسبت به اپل شده است.

شیائومی اما راه بهتری را برای حافظت از محیط زیست در نظر گرفته است. درواقع شیائومی توضیح داده است که تصمیم دارد میزان استفاده از پلاستیک در بسته بندی گوشی‌های خود را تا 60 درصد کاهش دهد و این کار را هم از اروپا آغاز خواهد کرد. ضمناً گفته می‌شود که گوشی شیائومی Mi 10T Lite اولین گوشیِ این کمپانی خواهد بود که به این صورت، راهی بازار خواهد شد.

به عبارتی شیائومی برای حافظت از محیط زیست قصد دارد پلاستیک استفاده شده در بسته بندی را کاهش دهد و به محتوای داخل جعبه دست نخواهد زد و چیزی از لوازم جانبی گوشی (شارژر، کابلی USB-C و حتی قاب) کم نخواهد شد. درواقع شیائومی با این کار قصد دارد تا اپل و اقدام اخیرش را مورد تمسخر قرار دهد.

توییت شیائومی درباره حذف 60 درصدی پلاستیک در بسته بندی گوشی‌های شیائومی.jpg
توییت شیائومی درباره حذف 60 درصدی پلاستیک در بسته بندی گوشی‌های شیائومی -

البته هنوز مشخص نیست که این اقدام اپل چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت. بگذارید کمی به عقب برگردیم، حتماً ماجرای حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از به خاطر می‌آورید. در این ماجرا هم کمپانی‌های مختلف شروع به تمسخر اپل کردند اما به مرور دیدیم که خودشان هم شروع به حذف این قسمت از گوشی‌های خود کردند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، آیا تاریخ تکرار شده و این بار هم بقیه کمپانی‌ها دنباله‌رو اپل خواهند شد یا خیر؟ اما احتمالاً این اتفاق نمی‌افتد، حداقل برای پرچمداران. دلیل این پیشبینی، تجهیز پرچمداران به شارژ سریع عجیب و غریبی است که این روزها دیگر چندان عجیب هم نیست. برای مثال آداپتور شارژ 20 واتی برای آیفون کاملا معمولی است اما شارژ 100 واتی سیمی و 80 واتی وایرلس، اصلا چیز معمولی نیست. حذف نشدن شارژر از جعبه گوشی، زمانی دور از ذهن‌تر می‌شود که نقطه قوت برخی از گوشی‌ها، همین سرعت شارژ است. نظر شما در این خصوص چیست؟

اخبار مرتبط:

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های شیائومی 2020

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


14 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا کاظمی

چهارشنبه, 30 مهر 1399

شیا خودت بهتره هدفون بذاری تو جعبه گوشیت بجای به سخره گرفتن اپل

پاسخ

اپل

چهارشنبه, 30 مهر 1399

همین مونده چینیای کروناساز مسخره کنن! :))

پاسخ

حمید

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

کرونا ساز که چینیها شدن بد نیست سازنده های ابولا طاعون وبا انفولانزا فلج اطفال ابله رو هم معرفی کنی
چقدر بعضیها میتونن احمق بشن

Ashkan

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

با حمید موافقم
بعضیا خودشون احمق نیستن، نون تو احمق بودنه

اپل

جمعه, 02 آبان 1399

حمید اشکان: احمق کسیه که بخاطر کمونیسم کثیف، همونی که اول انقلابتون ممنوع شد الان وظیفه شده بخاطر یکم پول به هموطنش فحش میده. اصلا تو اینجا چیکار میکنی برو تو کمپین بایدن بااکانت جنیفر چرت و پرت پست کن قیمت کامنتش بیشتر در میاد برات

Ashkan

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

همش سروصدا
بخون ببین حمید چی گفته، گفته آدم نباید احمق باشه و چشمش رو روی حقیقت ببنده
مردم شمارو خوب میشناسن، داخل مردم قایم میشین و به همه تهتمت میزنین
در ضمن اون شمایی که برای خارجیا *** میزنی، ما رگ های آریایی تو خونمونه

اپل

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

بعد از مرگ هیتلر و ویرانه های باقیمانده، تعاریف عوض شده بودند
نه وطن پرستی معنی سابق را داشت نه همنوع دوستی نه شجاعت
تمام تعاریف و معانی را هیتلر و گوبلز، وزیر تبلیغاتش عوض کرده بودند!
انها هم ادعا میکردند خون اریایی دارند ولی ۶۰ میلیون کشته تقدیم بشریت کردند
فرق شما فقط تعداد...

Habib

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

اپل پدر سگ !!

پاسخ

اپل

جمعه, 02 آبان 1399

در پی این کامنت عرزشی سهام اپل سقوط کرد و خودشم سر به بیابون گذاشت

Habib

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

طرز پاسخ دادن این جماعت رو ببینید
به همه توهین میکنند و برچسب میزنند
همون عرزشی نبود الان شما داشتی عربی صحبت میکردی و ...

اپل

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

بخواب بابا با این دروغ درمانی تهوع اورتون! این کارا دیگه جواب نمیده اتفاقا شماها اگه نبودین ما الان از ایرانی بودنمون شرمسار نبودیم!

عماد

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

کاری با خودمون که جهان سوم هستیم ندارم ولی توی اروپا و آمریکا وقتی گوشی جدید اپل رو میخرن، گوشی قبلی رو نمیفروشن و شارژ و هدفون از قبلی موجوده. ضمن اینکه خیلی ها ایرپاد میخرن.
گذشته از این، تو خونۀ خیلی از ما کلی شارژر و هندزفری نو و بدون استفاده مونده در حالی که منابع عظیمی از زمین بابت ساختش هد رفته. مهم گوشیه و کابل شارژ که استهلاک بیشتری داره.

پاسخ

gamer

جمعه, 09 آبان 1399

تو خونه خیلی هامون هم یه دونشم وجود نداره تو بازارم که همش جنس تقلبی و فیک با قیمت گزاف هست فقط فن های اپل این حرفا رو میزنن مثل شما در حالی که خیلی هاشون هم گوشی آیفون ندارن و اندروید دارند

gamer

جمعه, 09 آبان 1399

عجب حرومزاده های هستند به بهانه محیط زیست دارن جیبای خودشون رو پر میکنن بیشتر از قبل با این کارشون باید تحریم شوند و ازشون خرید نکرد

پاسخ

ثبت نظر